12 hasznos tipp, hogy lenyűgöző weboldal szövegeket írj!

Egy új WordPress weboldal elindítása előtt állsz? Ha igen, akkor lehet, hogy inkább a weboldal kialakítására és funkcionalitására összpontosítasz, mint a tartalomra. Pedig hiába csillivilli egy oldal, ha nincsen rajta elég meggyőző tartalom. A weboldaladnak egy adott közönség számára vonzónak kell lennie, és egy meghatározott célt is kell érnie. Az említett cél elérése érdekében pedig weboldalad tartalmának meg kell győznie a látogatókat, hogy tegyék meg a következő lépést (tehát vásároljanak).

Tudtad például, hogy az átlagos emberi figyelem 8 másodpercre csökkent? Igen… rövidebb, mint egy aranyhalé. Szóval a weboldal szövegednek meggyőzőnek és cselekvésre ösztönzőnek kell lennie. Ellenkező esetben „csak” lesz egy semmitmondó weboldalad.

Most mutatok 12 szuper tippet, amelyek segíthetne, hogy szuper hatékony tartalmakat írj a weboldaladra!

1. Tudd, hogy mit akar a közönséged!

Weboldalad szövegének rezonálnia kell az olvasóval. Ha a célközönség elolvassa a weboldalad szövegét, és úgy hangzik, mintha egy teljesen más csoporthoz beszélnél, el fognak menni! Ha alaposan ismered a közönséged preferenciáit, igényeit és vágyait, az segít olyan szövegeket készíteni, amelyek kapcsolódnak hozzájuk.

Ha vakon írsz szövegeket a piacod mélyebb ismerete nélkül, az kockázatos út. Gondolj csak bele, hogy mi lenne akkor, ha egy fodrászatot kopasz emberekkel reklámoznának!

2. Írj annyit, amennyit kell!

Gyakran mondják azt, hogy a weboldal szövegének rövidnek, tömörnek és lényegre törőnek kell lennie. És ez így is van. Mi van azonban akkor, ha a közönséged részletesebb tartalomra vágyik? A lenyűgöző weboldal szövegek egyik alapszabálya, hogy annyi tartalmat írj, amennyire szükséged van – se többet, se kevesebbet.

Amikor meghatározod, hogy mennyi szöveget kell írnod, akkor vedd figyelembe a következőket:

  • Az iparág
  • A célközönség
  • Az adott téma
  • A tartalom célja

Mindezek az összetevők segítenek, hogy csak annyi szöveget írj, amennyi szükséges.

3. Tedd olvashatóvá a tartalmaidat!

A felhasználók 61%-a úgy nyilatkozik, hogy ha egy mobilos oldalon nem találja meg azonnal, amit keres, akkor továbbmegy egy másik oldalra. Ezt szem előtt tartva ne feledd, hogy weboldalad szövegét átláthatóvá kell tenned.

A felhasználóknak képesnek kell lenniük arra, hogy gyorsan átfussák a weboldal szövegét, és megértsék az oldal kontextusát, valamint azt, hogy mi a következő lépés. Könnyen olvasható szövegeket hozhatsz létre olyan formázási technikák alkalmazásával, mint például:

  • Címsorok
  • Alcímek
  • Rövid pontok
  • Tömbösített idézetek
  • Gombok
  • Dőlt, dőlt betűs és aláhúzott szövegek
  • Képaláírások

4. A közönségnek írj, ne magadnak!

A weboldal tulajdonosok gyakran elkövetik azt a nagy hibát, hogy saját magukról írnak tartalmat, miközben tájékoztatnia kell a látogatókat a vállalatáról, termékéről, szolgáltatásáról vagy céljáról. A szövegeknek a közönségnek kell szólnia, és nekik kell útmutatást nyújtani. Ahelyett, hogy a weboldal szövegét saját egód felpumpálása érdekében írod, inkább arra összpontosíts, hogy a szöveg vonzó legyen az olvasó számára.

Kérdezd meg magadtól:

  • Mit tart a közönségem értékes információnak?
  • Mit akarnak tudni a weboldalam látogatói?
  • Milyen kérdései lehetnek a látogatónak?
  • Milyen információkra kíváncsiak a látogatóim elöljáróban?
  • Milyen problémákat tudok megoldani a közönségem számára?
  • Milyen típusú tartalmat szeret olvasni a közönségem?

A weboldal szövegek írása során mindig az olvasóra összpontosíts, és arra, hogyan tudsz páratlan értéket nyújtani a számukra.

5. Koncentrálj az előnyökre a funkciók előtt!

Egy másik tipp a meggyőző weboldal tartalom írásához, hogy a funkciók előtt az előnyöket tárgyalod. Ha például bőrápolási termékeket árulsz, írd le az adott termék használatának az előnyeit, mielőtt belemerülnél az összetevőkbe. Kezdj párbeszédet arról, hogyan táplálja a termék a bőrt vagy hogyan tünteti el a ráncokat, ahelyett, hogy kimondhatatlan összetevőket sorolnál fel.

A terméked, szolgáltatásod vagy céged előnyei megmutatják az olvasóknak, hogy milyen értéket kapnak. Míg a funkciók kézzelfoghatóak és végesek, az előnyökből származó érték pótolhatatlan.

6. Mesélj el egy történetet a tartalmadon keresztül!

A weboldalad tartalmának meggyőzőnek kell lennie, nem pedig unalmasnak. A tartalmakon keresztül elmesélt történetnek szórakoztatónak, informatívnak és mindenekelőtt az olvasó szándékához igazodónak kell lennie.

Még ha a közönséged szakmai hangnemet és szakzsargont is igényel, akkor is írhatsz olyan szövegeket, amelyek megragadják a figyelmüket és magukkal ragadják őket. Ha például gyártó cég vagy, használj esettanulmányokat és történetmesélést, hogy megmutasd, hogyan segítettél ügyfeleidnek a termékeiddel és szolgáltatásaiddal.

A történetmesélés évszázadok óta része az életünknek és a kultúránknak. Használd ki ezt a weboldalad szövegében!

7. Sürgesd meg a látogatókat!

Amikor a weboldalad látogatói elolvassák vagy átfutják a tartalmadat, úgy kell érezniük, hogy ösztönözve vannak a következő lépésre vagy cselekvésre. Hogy erre csábítsd őket, használj „sürgető” kifejezéseket a szövegedben. Az olyan kifejezések, mint a “Vásárolj most”, “Siess, nehogy lemaradj” vagy “Szerezd meg még ma” mind a közvetlenség érzetét keltik, és emlékeztetik a felhasználókat, hogy ennek megfelelően cselekedjenek.

A sürgősséget csak akkor szabad használni, ha szükséges. Ne használj ilyen típusú nyelvezetet, ha nem indokolt. Például, ha a weboldal szövegét egy inbound marketingstratégia részeként használod, a sürgős nyelvezetet nem szabad használni a “Vonzás” vagy a “Csábítás” szakaszában. Ha azonban azzal a szándékkal készítesz tartalmat, hogy a látogatókat leadekké vagy a leadeket vevőkké alakítsd át, akkor a sürgősség kulcsfontosságú.

8. Légy proaktív!

Egy másik tipp a meggyőző szövegek írásához az aktív hang használata. A múlt idő vagy a passzív hang használata a weboldal tartalmában nem teremt sürgősséget, és nem ösztönzi a felhasználókat a következő lépés megtételére.

Például ahelyett, hogy azt mondanád, hogy “Vállalatunk adatvezérelt stratégiát hajtott végre, amely jelentős eredményekhez vezetett”, mondd azt, hogy “Adatvezérelt stratégiákat hajtunk végre, amelyek jelentős eredményeket generálnak”.

9. Írj hasznos weboldal szövegeket!

Írj ellenállhatatlan szövegeket, amelyek segítenek egy feladat elvégzésében. A weboldalad tartalmának tartalmaznia kell:

  • Vezesd végig a látogatókat a weboldaladon.
  • Enyhítsd a felhasználó félelmeit.
  • Oldd meg az olvasó problémáját.
  • Válaszolj a közönség kérdéseire.

Azzal, hogy segítesz a felhasználóknak szorult helyzetükben vagy érdeklődésükben, megtanulnak megbízni a márkádban és a weboldaladban.

10. Mindig használj cselekvésre való felhívást!

A call-to-action (CTA) vitathatatlanul a legfontosabb része a weboldalad szövegének. Még ha a fenti tippek mindegyikét alkalmazod is, de hiányzik a call-to-action, akkor is nehéz lesz a weboldal látogatóit feliratkozóvá/ vásárlóvá konvertálnod.

A weboldal szövegének többi részéhez hasonlóan a CTA-nak is cselekvésre alkalmasnak, közvetlennek és hasznosnak kell lennie. Példák a gyakori CTA-kra:

  • Iratkozz fel még ma az exkluzív tartalmakért.
  • Töltsd ki az alábbi űrlapot a kapcsolatfelvételhez.
  • Hívj minket még ma, hogy elkezdhessük a közös munkát.
  • Vásárolj most, hogy csak tagoknak szóló kedvezményeket kapj.

A CTA kidolgozásakor ügyelj arra, hogy pontosan megmondd az olvasónak, mit kell tennie a következő lépésben. Ne legyen homályos vagy zavaros. A call-to-action-nek egyetlen, egyszerű lépésnek kell lennie, amelyet az olvasó azonnal megtehet.

11. Szerkessz, szerkessz!

A weboldalad szövegének első vázlata nem a végleges vázlat. Mindig lektoráld és szerkeszd a weboldal szövegét, méghozzá többször is! Amikor szerkeszted a munkádat, mindenképpen olvassa a weboldal látogatójának szemszögéből, és tedd fel magadnanak a kérdést:

  • Segít ez a szöveg megoldani egy problémát az olvasók számára?
  • Lehetne ezt a szöveget erősebbé tenni?
  • Érzelmeket vált ki ez a szöveg?
  • Elég tartalmat használok? Túl sok tartalmat használok?

Ha a szerkesztés nem a „Te dolgod”, vedd igénybe egy szakértő segítségét, aki segít a felesleges szövegek csökkentésében, és olyan hangot alakít ki, amely rezonál a közönségeddel.

12. Optimalizáld a szöveget!

A legtöbb weboldal tulajdonos annyira belefeledkezik abba, hogy a webhely szövegét a keresőmotorok számára optimalizálja, hogy elfelejti, hogy az emberek azok, akik olvassák. Bár a kulcsszavak, a belső hivatkozások és más SEO-összetevők fontosak, győződjön meg róla, hogy a weboldalad szövege természetes hangvételű. Ha a szöveged teleírod kulcsszavakkal, földrajzi helyekkel és egyéb keresőkifejezésekkel, az nehézkes, lapos szövegeket eredményez, amelyek nem válnak be.

Ezzel a 12 tippel a zsebedben ülj le, és kezdj el írni, ha kedved támadt hozzá!

Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor keress bizalommal! 

Poszt megosztása

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: email