Hírlevél szövegírás: hozd ki belőle a legtöbbet!

Tudtad, hogy a hírlevél szövegírás és a hírlevél marketing némileg ugyanaz a dolog? Más szóval, el kell sajátítanod az email szövegírást, hogy sikeresebbé tedd a hírlevél marketingedet! Ahhoz, hogy az e-mail kampányaid jobbak legyenek, más készségeket is meg kell tanulnod, de ez a cikk most a szövegírásra koncentrál. Most megmutatom, hogyan írj konverziót ösztönző hírlevelet könnyedén!

Viszont mielőtt belekezdenél az első hírleveled megírásába, legyen egy világos téma a fejedben!

Az első dolog, amire szükséged van, mielőtt belevágsz, az egy téma. Egy ok. Hány hírlevelet kellene kiküldened egy évben? Erre nincs tökéletes válasz. Jobb, ha egyetlen hírlevelet küldesz egy évben, mintha egy csomót, ha nem tudsz vele értéket nyújtani az olvasónak. 

Íme néhány téma, amelyet beilleszthetsz a hírlevél marketingedbe:

  • A bejövő tartalmaid (blogok, e-bookok, infografikák)
  • Céges hírek (új kolléga, munkaidő a szabadságok alatt)
  • Szezonális üdvözletek (karácsony, húsvét, nyári szünet stb.)
  • Események (meghívások, közelgő kiállítások, üzletmegnyitók)
  • Segítség (GYIK-válaszok, termék karbantartási tanácsok, rövid útmutató)
  • Promóció (kedvezményes kuponok az olvasóknak, termékbemutató, szolgáltatási promóció említése)
  • Értékesítés (igen, a hírlevélen keresztül is lehet értékesíteni, csak néhány lépést kell előtte teljesítened)
  • Számtalan téma van, amit beilleszthetsz a hírlevél marketingedbe; a legfontosabb, hogy mindig értéket kell nyújtanod.

Tartalomjegyzék

hírlevél-szövegírás

Az érték szemléltetése

Ne feledd, hogy a hírlevelednek értéket kell nyújtania a közönségednek! Ezt tartsd szem előtt a hírlevél szövegírás során! Ha nem megy, akkor inkább hagyd ki a küldést!

A kampányok elnevezése

A hírlevél szövegírás alapvető része a címsorok megadása. Először is ki kell dolgoznod egy rendszert a hírleveled elnevezésére. Talán a legjobb, ha a dátum szerint nevezed el, amikor elküldöd. Ha például július negyedikén tervezed elküldeni, akkor nevezheted 08_07_22-nek.  Fontos, hogy a hírlevél-kampányokat megfelelően nevezd el, hogy folyamatosan nyomon követhesd és elemezhesd a mérőszámaidat!

A tárgysor címe

A tárgy címe egy kritikus momentum a hírlevél megírásánál, és általában az e-mail szövegírásnál. Jó ötlet mindig legalább két tesztet végezni a tárgy címeddel kapcsolatban. A legtöbb hírlevél szoftver lehetővé teszi ezt. Teszteld az A és B téma változatot a hírlevél címzettjeinek egy kis részén, és a győztes változatot küldd el a többieknek! Miért olyan fontos ez? Ha egy címzett nem nyitja meg a kiküldött hírlevelet, akkor hiába volt az erőfeszítésed. A címzetted valószínűleg naponta néhány vagy akár több tucat hírlevelet is kap. Biztosítanod kell, hogy a tiéd kiemelkedjen a többi közül. Néhány dolog és szabály, amit követned kell, hogy jobbá tedd a témádat:

  • Legyen a tárgyad extra hosszú, vagy extra rövid: Ha egy személynek tele van az e-mail postaládája, ami valószínűleg így van, akkor csak a leghosszabb vagy a legrövidebb tárggyal tudsz kitűnni.
  • Illessz be néhány emojit a tárgyadba: Fontos, hogy ne vidd túlzásba az emojikat, mert a tárgyad spamnek tűnhet, de egy kis színfolt sokat tehet a figyelemfelkeltésért, ha jól használod!
  • Tegyél bele számokat, különösen páratlanokat: A számok szintén nagyszerű figyelemfelkeltő trükkök. Különösen a páratlan számok. Az emberi agy kihívást él át, ha páratlan számmal találkozik, mert nehezebben osztja fel.
  • Használj ritka szavakat: Ez egy általános szabály a szövegírásban. De vigyázz, nehogy rejtélyessé válj! Azt akarod, hogy a szöveged érdekes, de könnyen olvasható és érthető is legyen.
  • Nyűgözd le az olvasót: A hírlevél szövegírás során a legtöbb időt a témákra kell fordítani. Az egyik korábbi bejegyzésemben olvashatsz pár szuper szövegírói tippet a hírlevelekkel kapcsolatban!

Győződj meg róla, hogy a tárgysorod hatásos, és garantált a megnyitás! Ha a címzetted nem nyitja meg a hírlevelet, minden erőfeszítésed hiábavaló.

Címek

Miután sikerült elérned, hogy a hírlevél címzettje megnyissa az elküldött kampányt, most az a feladatod, hogy rávedd őket, hogy ténylegesen el is olvassák azt. Ez kétségtelenül az egyik legnehezebb dolog az e-mail szövegírásban. Általában az emberek ma már nem olvasnak, vagy csak a címszavakat olvassák el. A mi feladatunk, hogy egy hírlevélben a feliratokat olyan érdekessé tegyük, hogy a címzettet rávegyük az olvasásra, majd később lehteséges vásárlóvá konvertáljuk.

A főszöveg

Ha már elnevezted a kampányodat,és  megírtad a témába vágó főcímet, akkor itt az ideje megírni a főszöveget. Egyes cégek minden hírlevélhez más-más layoutot készítenek, míg mások előre elkészítenek egy sablont. Hogy mit fogsz írni a hírleveledben, és hogyan fogalmazod meg, az az általános hírlevél marketing-stratégiádtól függ. Fentebb már felsoroltam, hogy milyen típusú témákról írhatsz, amelyek egyben a hírlevél marketinged céljai is.

Meg kell őrizned a címzettjeid bizalmát, ezért ne játszd ki, hogy olyan clickbaiteket használsz, amelyeket nem tudsz értékkel követni! Képzeld magad egy politikus helyébe, akit újra és újra meg kell választaniuk.

De, hogy mire kell ügyelned ebben a főszövegben? Alapvetően néhány általános szövegírási szabályt kell követned. Győződj meg róla, hogy a szöveged rövid és lényegretörő, valamint tartalmazzon cselekvésre való felhívást, ha az helyénvaló! Továbbá fontos az is, hogy a főszöveg értéket nyújtson, és teljesítse a címben tett ígéretedet. A hírlevelet jellemzően ugyanannak a címzett bázisnak küldöd, amelyet különböző csatornákon keresztül építesz fel. Meg kell tartanod az olvasóidat!

A leggyorsabb módja annak, hogy elveszíts egy ügyfelet (vagy jelen esetben egy olvasót), ha olyasmit ígérsz, amit nem tudsz teljesíteni. Az e-mail szövegezés és megszólítás során érdemes úgy írnod, mintha egy családtaghoz vagy baráthoz beszélnél. A cél az, hogy kapcsolatot teremts az olvasóval.

Aláírás és címzés

Egy egyszerű, de nagyszerű trükk a hírleveled további személyre szabásának eléréséhez, ha aláírod a hírleveledet. Ez a hírlevél szövegírás egyik klasszikus trükkje. Például a “Ildi, az Alditól”. Ez növeli a személyes érzést. Csak kérdezd meg magadtól: Te inkább egy baráttól vagy egy robottól kapnál levelet?

Ahhoz, hogy hírlevelet küldj, rendelkezned kell a címzett adataival, különösen a GDPR hatályba lépése óta. Ez azt jelenti, hogy beprogramozhatod a hírlevélküldő eszközödet, hogy megszólítsd őket. A “Kedves Károly” jobb, mint a “kedves címzett”. Így az a személy, aki megnyitja a levelet, azt a hatást éri el, hogy az pontosan neki szól.

A szöveg végén próbáld meg közvetlenül megszólítani az olvasót, a CTA gomb beillesztése előtt. Például “…hogy mindent megtudj erről, olvasd el új blogbejegyzésünket”.

CTA gombok

A CTA gombokra vonatkozó néhány szabály átvehető a weboldal szövegírásról szóló korábbi blogomból. A CTA gomboknál lehet univerzális szöveg, de én személy szerint inkább a módosítást részesítem előnyben. Én például a CTA gombokat a levelem témájának megfelelően és a főszöveg témája alapján szeretem átalakítani. Univerzális válasz arra, hogy mi a jobb, nem létezik. Minden a tesztelésen múlik. Ahogyan a téma főcímét, úgy a CTA gombokat is tesztelheted hírlevélről-hírlevélre. A legtöbb hírlevél marketing eszköz nagyon jó analitikát és mérőszámokat biztosít, így láthatod, hogyan teljesített a hírleveled.

A hírlevél kiküldése előtt feltétlenül ellenőrizd, hogy a linkek megfelelően működnek-e! Különösen akkor, ha új kampányt hozol létre az előző alapján.

Vizuális elemek

A hírlevél marketingben használt vizuális elemeknek figyelemfelkeltőnek kell lenniük, de úgy, hogy megfeleljenek a szövegben. Ez a rész hasonló a közösségi médiában való kommunikációhoz – a vizuális anyagoknak segíteniük kell az üzeneted közvetítését.

És ennyi – kész is van a hírleveled! Remélem, ez az útmutató támogat a hírlevél szövegírás során. Most már elmondhatod, hogy elsajátítottad a hírlevél marketing alapjait! Ezt követően csak rajtad múlik, hogy magad írod-e meg őket, vagy egy profira bízod a piszkos munkát!

Poszt megosztása