Keresőoptimalizált szövegírás: Hogyan írj olyan SEO szöveget, amit a Google is szeret?

Szeretnél ott lenni a Google találati lista első oldalán? Ráadásul organikusan? Hidd el, hogy ez nem lehetetlen küldetés, viszont szükséged lesz hozzá egy ütős SEO stratégiára. Viszont sokkal többről van szó, mint az on-page és off-page SEO szabályok alkalmazásáról a blogodon. A keresőoptimalizált szövegírás elengedhetetlen, és garantálja, hogy ne hanyagold el a felhasználói élményt az oldalaidon. Ha szeretnél jobban belelátni a SEO szövegírás művészetébe, akkor ez a cikk Neked szól!

Viszont… még mielőtt belevágunk… Tudnod, kell, hogy az oldal élmény az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, és erre épül minden.

Ha jobban meg akarod érteni a keresőoptimalizált szövegírás lényegét, akkor feltétlen
olvass tovább! Kezdjük az alapokkal!

Tartalomjegyzék

A keresőoptimalizálás jelentése

keresőoptimalizálás-jelentése

A SEO (search engine optimization) keresőoptimalizálást jelent, és egy weboldal technikai konfigurációjának, tartalmi relevanciájának, illetve a linkek népszerűségének optimalizálására szolgáló folyamat, hogy weboldalad könnyen megtalálhatóvá, relevánsabbá és népszerűbbé váljon a felhasználók keresései alapján. Ennek következtében pedig a keresőmotorok jobban rangsorolják őket. Tehát összefoglalva az a lényeg, hogy a Te terméked/ szolgáltatásod számára releváns kulcsszavakkal legyenek a weboldal tartalmai megírva. Így labdába rúghatsz a versenytársak között. Viszont nem mindegy milyen
minőségű kulcsszavakról beszélünk, de erről majd később írok.

Mi az a keresőoptimalizált szövegírás?

A keresőoptimalizált szövegírás, vagyis a SEO szövegírás a tartalom megírásának egy módja, hogy a keresőmotorok előtt is láthatóvá váljon egy-egy tartalom egy adott kulcsszóra.

A Google például “robotokat” használ, amelyek átnézik a tartalmat, hogy lássák, miről szól. E “kúszás” során sokat megtudnak a weboldalról a rajta használt nyelvezet alapján.

A keresőoptimalizált szövegírás optimalizálja az oldalon lévő tartalmat, hogy a keresőmotorok könnyebben feltérképezzék azt, és kedvezően ítéljék meg. Ha kedvezőbben ítélik meg, akkor jobb helyezést kapsz a találati listában.

Ha a tartalom SEO nélkül készül, akkor nem biztos, hogy keresőbaráttá válik és a keresőmotorok nem is biztos, hogy rájönnek, miről szól az oldal.

Hogyan írjunk keresőoptimalizált szöveget?

Nincs varázsformula a keresőmotorok találati listáján való legjobb helyezéshez, de a Google algoritmusának számos olyan része van, amelyet ismerünk. A tartalmat ezen szempontok alapján kell megírni a jobb helyezés érdekében.

A keresőoptimalizált szövegírás egyik legfontosabb szempontja a megfelelő kulcsszavak használata. Ez azt jelenti, hogy tudnunk kell, mire keresnek az emberek, amikor a Tiédhez hasonló oldalakat keresik.

Ehhez a SEO-szövegírónak vagy szakembernek kulcsszókutatást kell végeznie, és össze kell állítania egy listát azokról a szavakról és kifejezésekről, amelyeket tartalmaznia kell.

Az is fontos, hogy sok kapcsolódó szót használj a tartalomban. Ez olyan szavakat jelent, amelyek jól illeszkednek a kutatott kulcsszavakhoz. Például: “darázsirtás, darázsirtás vegyszerrel.”

A Google azt nézi, hogy a fő kulcsszavakhoz sok kapcsolódó szó van-e, hogy megbizonyosodjon arról, miről szól a tartalom. Ezeknek a kapcsolódó szavaknak a használatát látens szemantikus indexelésnek nevezik, és ez óriási segítséget nyújt a SEO-ban.

Ennek köszönhető az is, hogy a Google profin kiszűri azokat a tartalmakat, ahol észleli, hogy csak kulcsszavakból áll egy szöveg, ami alapjaiban véve értelmezhetetlen. Tehát a keresőmotorok azt is felmérik, hogy a tartalom a közönségnek íródott-e, vagy pusztán a SEO érdekében.

Pontosan ezért kell elkerülnöd azt, hogy telerakod a szöveget kulcsszavakkal- vagyis azt, hogy ugyanazokat a kulcsszavakat újra és újra beletedd a szövegbe, így a tartalom nem lesz fogyasztható az emberek számára.

Gyakorlatilag az egyensúlyt úgy kell megtalálnod, hogy a tartalom az emberi olvasóknak és a keresőmotorok pókjainak is tetszen. Úgy, mint ennél a blogbejegyzésnél.

Az összetett nyelvezet használata egy másik tényező a keresőmotorok feltérképezésében.
Ha a nyelvezet túl egyszerű, vagy túl kevés egyedi szót használsz, akkor nem fogsz jó helyezést elérni.

A keresőoptimalizált szövegírás egy elég összetett folyamat, hiszen gördülékenynek kell tűnnie a tartalomnak, mindemellett informatívnak kell lennie, és fontos, hogy természetesen használd a nyelvet!

10 kötelezően követendő keresőoptimalizált szövegírás szabály

Most nézzük meg azt a 10 követendő pontot, amivel eredményeket érhetsz el a keresőoptimalizált szövegírás terén!

keresőoptimalizált-szövegírás-szabályai

1. Írj az embereknek

Ismerd meg a közönségedet, és írj nekik.

A keresőoptimalizált szövegírás csak egy része a SEO-nak. A másik fontos része a backlinkelés. Az általad írt tartalomnak más oldalakról kell hivatkozásokat vonzania, hogy javítsa a SEO-t. Ezért az általad írt szövegeket elsősorban az emberi közönségnek kell megírnod, nem pedig a Google kis robotjai.

Ha túl robotikusan hangzik egy szöveg, vagy kulcsszavakkal van tele, akkor kevés weboldal akar majd később linkelni rá.

2. Értsd meg a Google algoritmusát

Mivel a Google jelenleg a legnagyobb keresőmotor, fontos tudnod, hogyan tudsz több látogatót irányítani a blogodra.

Rendszeresen finomítanak a keresőalgoritmusukon, hogy a legjobb minőségű oldalakat
előkelőbb helyre sorolják. A Google arra törekszik, hogy a keresőmotor a lehető leghatékonyabb legyen.

Ha megérted mindazt, amit a keresőmotorok keresnek, akkor jobban is tudod majd ezt nyújtani.

3. Tudd, hogyan találod meg a kulcsszavakat

Tudnod kell, hogyan végezz kulcsszókutatást, és hogyan válaszd ki a legjobb kulcsszavakat az általad írt tartalomhoz! Ez magában foglalja azt is, hogy fel tudd mérni, mennyire népszerű a fő kulcsszó, és hogyan válassz mellé úgynevezett long tail kulcsszavakat. (A long tail kulcsszó egy olyan kulcsszó, ami három vagy több szóból áll.)

Gyakran előfordul, hogy egy téma fő kulcsszavainak túl nagy a konkurenciája a keresőmotorok találati listájának első néhány helyéért. Ez szükségessé teszi, hogy olyan kulcsszavakat válassz, amelyeknek kisebb a keresési volumene. Egy SEO szakembernek képesnek kell lennie arra, hogy felmérje az egyes szavak vagy kifejezések versenyének mértékét, és kiválassza a legmegfelelőbbeket.

4. Írj hosszú tartalmakat

A Google Panda 4.1 algoritmus frissítése azért került bevezetésre, hogy a hosszabb, informatívabb tartalmakat jutalmazza, a rövid, értelmetlen szövegeket pedig büntesse.

Jó ökölszabály, hogy minden oldal legalább 1000 szavas, jó minőségű szöveget tartalmazzon. A rövidebb oldalak egyszerűen nem lehetnek elég összetettek a jelenlegi algoritmusok számára.

A hosszabb tartalom megírása szabadságot ad arra vonatkozóan is, hogy az információkat többféle módon, például listákkal vagy táblázatokkal szemléltesd. Sok információt kell minden egyes oldalba belesűrítened, és az információk változatos megjelenítési módjai hasznosak lehetnek mind az emberek, mind a keresőmotorok számára.

5. Tegyél minden mondatot egyedivé

A keresőmotorok algoritmusai mind jutalmazzák az egyedi tartalmakat. Ha egy oldal egyes részei egy másik weboldalról vannak átmásolva, azt spamnek bélyegezhetik, és rossz helyezést kaphat.

Tehát felejtsd el a másolást! Szóismétlés esetén pedig fogalmazz át egyes részeket, miközben a szöveg természetesnek hangzik.

6. Kapcsolódó szavak használata

A legújabb algoritmusok olyan közös szavakat keresnek, amelyek az általad használt kulcsszavakat kísérik.

Ezáltal a keresőmotor tudja, hogy a tartalom valóban az adott témáról szól-e. Általában nem szükséges kutatni, hogy milyen kísérőszavakat használjunk, mivel ezek általában alapszavak/kifejezések.

Ha nem vagy biztos benne, hogy hogyan használd ezeket a kísérőszavakat, tanulmányozd a látens szemantikus indexelést, és használd ezt a tudást.

7. Linkelj magas minőségű weboldalakra

A linkek információs idézetként való használata gyakori módja annak, hogy megmutasd, honnan származik az információ.

A weboldalad azonban nem használhat alacsony minőségű webhelyekről származó információkat. Ha spam oldalakra mutató linkjeid vannak, akkor az oldaladon található információról is feltételezni fogják, hogy spam. Tehát mindig olyan magas szintű webhelyekre hivatkozz, amelyek a maguk nemében is népszerűek.

A keresőmotorok általános célja, hogy a jó információkat általánosan elérhetővé tegyék. Ha jó oldalakra hivatkozol, azzal megmutatja a keresőmotoroknak, hogy kapcsolatban állsz más oldalakkal, és hasznos oldalakról szerzed az információkat.

8. Használj változatos tartalomtípusokat

Egy nagyszerű weboldal többféle módon is közvetíthet információt. Ezek gyakran más típusú médiát is tartalmaznak, hogy alátámasszák és kibővítsék a szövegben szereplő információkat.

Erre a célra kiválóan alkalmas a videók használata a weboldalon. Az informatív képek használata szintén hasznos lehet az olvasók számára.

Mindemellett a tagolás is fontos, hogy a felhasználó számára könnyen olvasható, és értelmezhető legyen az adott tartalom.

9. Írj meta információkat

Minden tartalomnak szüksége van meta címkékre és meta leírásra. Ez lehetővé teszi a keresőmotorok számára, hogy megjelenítsenek egy rövid leírást az általad létrehozott tartalomról.

Szükséged van egy title tagre is, amely az oldal címeként jelenik meg. Ennek nem szabad hosszabbnak lennie 70 karakternél. Ez a Google által a címek számára megengedett maximum.

A meta leírás pedig nem lehet hosszabb 160 karakternél. Ha nem vagy tisztában az alapvető HTML-ekkel, tanuld meg az alapokat, hogy létrehozhasd ezeket az értékes elemeket a tartalmaidhoz.

10. Használj sok alcímet

Nem számít, hogy mennyire szűk a témád, azt fel lehet bontani alcímekkel. Ez azt is lehetővé teszi, hogy a kulcsszavakat ott helyezd el, ahol azok kiemelkednek.

Az alcímek segítenek megtörni a szöveget, és megkönnyítik az olvasók számára, hogy pontosan megtalálják a keresett információt.

A keresőoptimalizált szövegírás során figyelembe kell venned a stratégiádhoz kitűzött célokat és a keresőmotorok rangsorolási tényezőit.

Miért fontos a keresőoptimalizált szövegírás?

A keresőoptimalizált szövegírás célja, hogy a tartalom jobban szerepeljen a Google rangsorában. Ahogy azt fentebb is írtam- ha a tartalom nincs optimalizálva, akkor a keresés során több oldallal hátrébb fog megjelenni.

Most felmerülhet benned a kérdés, hogy miért olyan fontos, hogy az első oldalra kerülj? Egy tanulmány szerint az oldalakra történő kattintások száma nemcsak attól függ, hogy felkerülnek-e a keresési eredmények első oldalára, hanem nagyban függ attól is, hogy minél előrébb kerüljenek az oldalon.

Az első oldal, első találatára a keresést végző emberek több mint 28%-a kattint rá. Az első találat után a százalékos arányok az oldal minden egyes helyével egyre jobban csökkennek. Tehát szükséged van arra, hogy a weboldalad az első találatok között legyen, mert az emberek a leggyakrabban erre az első oldalra kattintanak.

A SEO szövegírás azért is fontos, mert ez egy olyan marketing technika, amely a weboldalad egész életében kitart. Gyakorlatilag olyan mint egy hosszú távú befektetés, ami bármikor hozhat ingyenes organikus forgalmat a weboldaladra.

Sokan jól teljesítenek a fizetős hirdetésekkel, de ha abbahagyják a hirdetések finanszírozását, akkor az már nem hoz forgalmat. Egy jó SEO tartalom tovább működik a weboldalad számára, függetlenül attól, hogy mit teszel a webhelye marketingje érdekében.

A keresőoptimalizált szövegírás új lehetőségeket tárhat fel előtted, ami az organikus webhely forgalmakat illeti, így érdemes belevágnod. Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor keress bizalommal!

SEO szövegíróként segítek felvirágoztatni a weboldaladat egyedi SEO tartalmakkal!

Poszt megosztása