A kreatív szövegírás 3 legfontosabb alapelve

Kreativitás nélkül nem tudsz egyszerűen nagyszerű szövegeket gyártani. Kreatív szövegírás pedig csak akkor lehetséges, ha a kreativitás és a szövegíró között megvan a szenvedély. Egyszerűen nem áldozhatod fel a kreativitásodat az unalmas, tömeggyártott tartalomért. Ha ezt tennéd, akkor garantáltan elveszíted az ügyfeleket, -a keresőmotorok és a vállalatok őrült rohanásában-, akik mind valami másra vágynak.

Manapság több millió tartalom kerül megosztásra, és nincs jele annak, hogy ez a trend egyhamar lelassulna. Pontosan ezért a márkák, a szövegírók és a marketingesek csak egyetlen módon hívhatják fel magukra a figyelmet- a kreativitással.

Szövegíróként többet akarsz tenni, mint ötleteket újrahasznosítani és tartalmakat összekaparni innen-onnan. Ahhoz, hogy a karriered csúcsára emelkedj, kreatívnak kell lenned a munkád minden területén – a vizuális elemektől kezdve, a tényleges szövegekig. Kreativitás nélkül nem tudsz felkapaszkodni ezen a ranglétrán. Ez a kreatív szövegírás legfontosabb alapelve.

Ha unalmas tartalmat írsz, az olvasóid egy idő után megunják és elmennek. Nem fogsz fennmaradni a tartalommarketing tengerén, ha a hagyományok megtartása érdekében feláldozod a kreativitást.

Tehát, ahogy láthatod, ennyire fontos a kreativitás a szövegírásban. Mi a következő lépés az írók számára? Mint minden másban, még az egyedi ötletekkel rendelkező kreatív szakember is szenvedhet alkotói válságban.

Íme a kreatív szövegírás 3 alapelve, amelyek segíthetnek abban, hogy jobb íróvá válj!

Tartalomjegyzék

kreatív-szövegírás

A kreatív szövegírás alapelvei

1. alapelv: Minden kampányban azonosítsd a történetet

Szövegíróként minden marketing kampányban azonosítanod kell a történetet.

Nem számít, hogy egy induló vállalkozás webes tartalmának kialakításában segítesz, vagy egy már befutott multinacionális vállalat reklámszövegeit írod; azonosítanod kell a történetet a kampányban!

A történet az, ami életben tartja a kreativitást. Szerencsére ennek számos módja van.

Ha egy vállalat számára írsz szövegeket, próbáld meg beleélni magad a vállalat helyzetébe. Szenvedélyesen szereted azt, amit csinálsz? Hogyan teszik a termékeid jobbá a vevők életét?

Ha ez nem tűnik egyértelműnek, képzeld magad egyszerűen az ügyfél helyébe. Hogyan segít a szolgáltatás vagy a termék abban, hogy jobban élvezzék az életüket? Mi fogja őket a vállalathoz vonzani?

Minden kampánynak van egy története. Szövegíróként a te feladatod, hogy ezt kirajzold. Eközben azonban kreatívnak kell lenned.

A kreatív szövegírás során hogyan azonosíthatod, és mesélheted el a marketing kampányod történetét? Íme néhány tipp!

1. tipp: Legyen az ügyfeled a hős!

Minden jó történetnek egy nagyszerű szereplővel kell kezdődnie, és egy hőssel sem árt rendelkeznie. A te történeted hőse azonban nem te vagy. És nem is az üzlet. A történeted igazi hősének az ügyfélnek kell lennie. Szövegíróként a történetednek róluk kell szólnia. Még jobb, ha az ő történetüket meséled el.

2. tipp: Használj képeket!

Nem számít, hogy egy mindenre kiterjedő reklámot készítesz, vagy egy blogbejegyzést írsz. A képi világ kulcsfontosságú minden kreatív szövegíró számára.

Meglepő képeket mutathatsz meg érdekes infografikákkal vagy kiváló grafikai tervezéssel. De akár közvetlenül a szövegedbe is beleírhatod.

3. tipp: Mutass be egy gonosztevőt!

Nem találsz nagyszerű történetet egy akadály nélkül, amely a siker útjában áll. Mi az a leküzdhetetlen akadály, ami megakadályozza a közönségedet a céljaik megvalósításában?

A kreatív szövegírás során az a feladatod, hogy megadd a közönségednek azokat az eszközöket, amelyekre szüksége lesz a sárkány legyőzéséhez.

4. tipp: Idézz elő érzelmeket!

A közönséged olyan történetekre vágyik, amelyek valódi emberi lényekhez tudnak kapcsolódni. Az ilyen történetek érzelmeket váltanak ki, összehozzák az embereket, és arra inspirálják őket, hogy erőteljes érzést keltsenek.

5. tipp: Legyen benne happy end!

A történeteidnek arról kell szólniuk, hogy a közönséged hogyan győzheti le a problémáikat és valósíthatja meg a céljait. Meg kell mutatnod nekik, hogyan használhatják a szolgáltatásaidat vagy termékeidet a céljaik eléréséhez.

2. alapelv: Írj meggyőző szövegeket!

A kreatív szövegírás célja az eladás. Ennek megfelelően a címszavakak és a tartalom többi részének meggyőzőnek és magával ragadónak kell lennie.

A lehengerlő szöveg elcsábítja a közönséget. Így az üzeneteddel lekötve maradnak, és követik a cselekvésre való felhívást (CTA).

Mielőtt elkezdenéd az írást, -legyen az egy blogcikk, egy közvetlen levél, vagy egy céloldal átírása, íme 4 tipp, amely segít meggyőző szövegeket írni!

1. tipp: Értsd meg a célközönséget!

Az első dolog, amit az írás megkezdése előtt meg kell tenned, hogy meghatározd a célközönséget. Miért?

Csak akkor ismerheted meg a közönséged problémáit, ha tudod, kik ők. Könnyebb lesz azonosítható megoldást nyújtani, ha tisztában vagy a problémákkal. Ráadásul, ha világosan megérted a célközönségedet, gyorsan értékes betekintést nyerhetsz az életükbe, többek között:

  • Vásárlási szokások
  • Munkahelyi pozíciók a munkahelyen
  • Vásárlási preferenciák

Ezekkel az ismeretekkel felbecsülhetetlen értékű információkat gyűjthetsz, amelyek segíthetnek a vásárlói profil kialakításában. Ettől a ponttól kezdve:

  • Megfelelő megoldásokat kínálj a legjobb áron.
  • Olyan stílusban és hangnemben írj, amely jól rezonál a célközönségeddel.
  • Foglalkozz az aggodalmakkal és válaszolj a legfontosabb kérdésekre, amelyek felmerülhetnek bennük.
  • Használd a megfelelő üzeneteket!

2. tipp: Használj érzelmes és személyes szövegeket!

Nagy különbség van aközött a tartalom között, amelyet az olvasók átugranak, és aközött, amely cselekvésre készteti őket. Minden azon múlik, hogyan írod meg a cikket.

A kreatív szövegírás alapja, hogy a tartalom személyes, meggyőző és érzelemgazdag. Az olvasónak úgy kell éreznie, mintha kifejezetten neki írták volna.

Az ő konkrét fájdalmas pontjaikat kell megszólítanod, és ki kell emelned a számukra vonzó előnyöket! Mire az olvasó befejezi a tartalom elolvasását, az erős érzelmekhez kapcsolódik. Ez az érzelem az, ami meggyőzi őket, hogy megtegyék a következő lépést.

A félelem vagy az izgalom az, ami a következő lépésre készteti őket? A kreatív szövegírás során íróként, a közönséged vágyaival akarsz játszani. Koncentrálj inkább a várható előnyökre, és kevésbé a tulajdonságokra!

3. tipp: Teremts sürgősséget és hiányt!

Ha az írásoddal és világos álláspontoddal sikerült némi érzelmet kiváltanod a közönségedből, akkor most itt az ideje, hogy kihasználd ezt a lendületet. Sürgősséget és hiányérzetet kell teremtened, amit az olvasóid nem hagyhatnak figyelmen kívül.

Mivel mindenhol rengeteg ösztönző anyag van, meg kell találnod egy okos módszert arra, hogy meggyőzd az olvasóidat, hogy cselekedjenek. A sürgősség kiváló módja ennek az elérésére.

A személyre szabott marketing technológia segítségével határidőket hozhatsz létre az egyének számára.

4. tipp: Zárj erős cselekvésre való felhívással!

A CTA-t az olvasó egyedi igényeihez kell igazítanod. Ez azonban attól függ, hogy a célközönséged hol tart a marketing tölcsérben. Ha a tölcsér “megfontolás” vagy “érdeklődés” szakaszában vannak, akkor egy lágy CTA jobban működik, mint egy egyenes “Vásárolj most” felhívás.

3. alapelv: Ne szerkessz írás közben!

Kreatív szövegíróként jelentősen fokozhatod a kreativitásodat, ha írás közben nem szerkesztesz. Ehelyett először a gondolataidat fogalmazd meg; később rendbe tudod őket tenni.

Ahhoz, hogy kreatív maradj, szabadon és gyorsan kell írnod. Ezért soha ne írj át vagy javíts, amíg nem végeztél. Hogy miért? Mert így szabadjára engedheted a kreativitásodat.

Ezzel szemben elfojtod a kreativitást, ha abba kell hagynod az írást, mert önszerkesztésre vagy átírásra kényszerülsz. Ráadásul ez megzavarja a ritmust és a flow.

Kreatív szövegírás- melyik utat válaszd?

Az írásod valószínűleg lelassul, ha folyton megállsz szerkeszteni, mert az agyad a szerkesztést és az írást két különböző feladatként kezeli. Amikor váltogatsz a szerkesztési és az írási módok között, az agyad kritikus és kreatív oldala között is váltogatsz.

Másrészről viszont áramlást hozol létre, ha először írsz, és csak később szerkesztesz. Ebben az áramlásban szabadon írsz, mert az elméd teljesen elmerül. Hogyan tudsz leszokni az írás közbeni önszerkesztés szokásáról? Íme, hogyan:

  • Ütemezz be egy meghatározott időt a szabad írásra! Ez segít felszabadítani a kreatív energiáidat.
  • Légy offline, mielőtt írni kezdesz! Az elektronikai kütyük, és a közösségi felületek csak elterelik a figyelmedet.
  • Állíts be egy időzítőt, és csak akkor hagyd abba az írást, amikor megszólal!
  • Kezdj egy tiszta dokumentummal! Ez segít, hogy ne zavarodj össze.
  • Kerüld el, hogy a megírt tartalmadat a végéig vagy akár másnapig nézegesd. Ez segít elkerülni a kreativitás elfojtását.

Hogyan válj igazán jó kreatív szövegíróvá?

A világ legjobb terméke sem ér sokat, ha nem tudod eladni. A kiváló kreatív szövegírás segít meggyőzni az érdeklődőket, hogy megvásárolják a termékét anélkül, hogy túlságosan tolakodónak tűnnél. Hogyan kell ezt megtenni? Meg kell tanulnod azokat az eszközöket és készségeket, amelyek jó kreatív szövegíróvá tesznek. Mindennek a kulcsa a gyakorlás. A lényeg, hogy soha ne add fel!

Szeretnél profi tartalmakat, amivel újra szintre emelheted vállalkozásodat? Találjuk ki együtt a koncepciót, és erősítsük meg online jelenlétedet! Keress bizalommal!

Poszt megosztása