Hogy nyersen fogalmazzak, a marketing nem létezne szövegírás nélkül. Minden olyan marketing kampány, amely megéri a pénzét, mesterien megírt szövegekkel rendelkezik. Most megtudhatod, hogyan is lesz a marketing szövegírás nem csak hatékony, hanem szuper eredményes is!
De még mielőtt belevágnánk, kezdjük az alapokkal!
Tartalomjegyzék
A marketing szövegírás alapjai
A szövegírás sokkal több, mint jól írni – sokkal inkább arról szól, hogy stratégiailag írj. Minden sikeres marketing- vagy reklám stratégiának tartalmaznia kell az átgondolt szövegírást. Ez az, ami megragadja a közönséged figyelmét, emlékezetükbe idézi a márkádat, és végül meggyőzi őket, hogy adjanak egy esélyt a vállalkozásodnak. A szövegek segítenek a közönségnek abban is, hogy jobban megértse, ki vagy Te mint, vállalkozás, beleértve a a küldetésedet, a céljaidat és a meggyőződésedet. A legfontosabb, hogy megosztja, hogyan segíthet vállalkozásod az olvasóknak.
A marketing szövegírás során fontos, hogy megtervezd, hogyan teheted közvetlenebbé és hatékonyabbá az írást. Ha azon az üzleti életben dolgozó emberek közé tartozol, akik számára az írás soha nem volt fontos szempont, akkor valószínűleg tudod, hogy az íráskészség hiánya évről-évre egyre nagyobb hátrányt jelent. Éppen ezért okos dolog segítséget kérni az írásszakértőktől.
Miért fontos a szövegírás a marketing szempontjából?
Ha jól csinálják, a szövegírás növeli a márkaismertséget és az ügyfélhűséget. Mindemellett segít a potenciális ügyfeleknek átcsúszni az értékesítési tölcséren. A jól megírt szövegek nemcsak a weboldalad látogatottságát növelik, hanem a potenciális ügyfeleket leadekké, végül pedig tényleges vásárlókká alakítják át.
A marketing szövegírás beépítése a stratégiába
Gondolj a célközönségedre – mik az igényeik és a vágyaik? Hogyan segít nekik a szolgáltatásod vagy a terméked? A legjobb szövegírók a közönségük szemszögébe helyezik magukat. Mi keltené fel a figyelmüket? Milyen szöveget találnának hatásosnak, inspirálónak vagy akár viccesnek?
Mesélj el egy történetet – még a legrövidebb szövegnek is el kell mesélnie egy történetet. Az embereket magával ragadja egy jó mese, függetlenül attól, hogy milyen hosszú vagy rövid. Különösen a mai tudatos fogyasztók körében, a szöveggel kell a közönséget a szolgáltatásodhoz vagy a termékedhez kötni, és semmi sem köti össze az embereket jobban, mint egy izgalmas történet.
Ne feledkezz meg az alapokról – bár a marketing szövegírás az a jármű, amely a stratégiádat a kívánt célhoz juttatja, gondoskodnod kell arról, hogy fel légy vértezve a megfelelő tudással. A nyelvtan, a helyesírás és a stílus igenis számít! Még a leginspirálóbb szöveg is hanyagnak tűnik, és rossz fényt vet a marketing kampányodra, ha nincs lektorálva. Érdemes lehet egy profi szövegíró segítségét kérned!
1. Vigyél humort az írásodba!
Gondolj vissza arra, hogy milyen YouTube-videók tetszettek a legjobban mostanában. Nagy az esélye annak, hogy legalább az egyikben egyszerre volt jelen az információ, amitől úgy érezted, hogy tanultál valamit.
Pontosan így írom meg a szövegeket az összes e-mail és közösségi média marketing kampányomhoz is: mesélj el egy átélhető történetet, ami a csapatoddal vagy valamelyik ügyfeleddel történt ezen a héten, ossz meg érdekes meglátásokat, és így tovább, mindezt egy jó adag humorral megspékelve.
2. Kezdd az "alkalmi kutatással"!
Tavaly elkezdtem több hosszú és átfogó cikket írni. A tippem az, hogy csináld, amit én alkalmi kutatásnak nevezek!
Már hónapokkal az írás előtt elkezdtem a kutatást, minden alkalommal, amikor “belefutottam” valamibe, elmentettem egy google doksiba. Szóval…
- Ments el az érdekes blogokat és oldalakat a témákat lefedve!
- Keresd meg és listázd a konkurens cikkeket!
- Amikor valami érdekeset látsz, amit felhasználhatsz, még ha teljesen független is, mentsd el!
- Így sokkal mélyebbre tudsz majd menni egy témában, érdekesebbé teszed, és sokkal eredetibb lesz, mint bármelyik másik. Ráadásul tudod, hogy kinek küldhetsz levelet, hogy nézze meg a promóciós fázisban. Ez akkor is nagyon jól működik, ha nem vagy szakértője a témának.
Természetesen rengeteg további ötletet “nem tudsz felhasználni”, de ezek tökéletesen szolgálnak majd későbbi frissítésekhez és más darabokhoz.
3. Értsd meg a közönségedet!
Ami a jó szövegeket nagyszerű szövegekké emeli, az a közönséged mély megértése. Ha a közönségedet termékhasználókká akarod konvertálni, használd ki a közönségkutatásban rejlő lehetőségeket.
Kik ők? Mik a fő problémáik? Hogyan oldja meg a terméked ezeket a problémákat? Minél konkrétabb, annál jobb. A szövegírók túl gyakran ragaszkodnak ahhoz, hogy a konkrétumok felsorolásával eladják a terméküket; ehelyett egy lépést hátra kellene lépniük, és meg kellene kérdezniük maguktól, hogy “mit akar valójában tudni a közönségem?”.
A válasz legtöbbször az, hogy “hogyan segíthet nekem ez a termék”, és nem az, hogy “mit tud ez a termék”.
4. A meglévő tartalom újrahasznosítása
Az egyik legnagyobb marketing szövegírás tippem az, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amelyek relevánsak és aktuálisak, hogy azonnal megragadják az emberek figyelmét. A legfontosabb dolog, hogy amikor az adott téma iránti érdeklődés hulláma elmúlik, ne add fel a tartalmat, hanem nézd meg, hogyan tudod újrahasznosítani egy másik közönség számára.
5. Kezdd a következtetéssel, bizonyítsd be egy történettel!
A kedvenc tippjeim a neuro szövegírásról szólnak, különösen a címsor- és bevezető stratégiákról. Tudjuk, hogy rövidnek kell lennie (legfeljebb nyolc mondat), és olvasásra kell késztetnie az embereket. Érdemes ezt a struktúrát követned:
- Egyetértés (kezdd olyan koncepcióval, amellyel az olvasók egyetértenek, hogy megmutasd, megértetted a problémájukat),
- Ígéret (ígérj egy jobb világot),
- Előzetes (mondd el, mit tartogatsz számukra).
A történetmesélés nagy rajongójaként ajánlom ezt a trükköt, hogy összefüggést teremts a terméked/szolgáltatásod és az azt elősegítő események között, és ennek az összefüggésnek az érzékelésével sarkalld az olvasókat a kívánt cselekvésre.
6. Olvasd fel hangosan a tartalmadat!
Ez egy régi trükk, de még mindig aranyat ér. Miután befejezted a szöveget vagy egy fontos részt, olvasd fel hangosan! Lehet, hogy bután hangzik, de nekem ez sokat segített a múltban.
Jobban kapcsolódik majd az írásodhoz, és megtudod, hogyan hangzanak valójában a szavaid. Ráadásul segít kiszúrni a nyelvtani és stílusbeli hibákat.
Ez határozottan nem egy új technika, de nálam nagyon jól működik.
7. Használd a célközönséged szókincsét
Mielőtt tartalmat írok, utánanézek a célcsoportom nyelvezetének. Ha például bizonyos Facebook-csoportokban lógnak, akkor odamegyek, elolvasom a gondolataikat, és megpróbálom megérteni, hogyan beszélnek és érvelnek.
Továbbá megjegyezném az általuk használt erőteljes és érdekes szavakat. Számomra ez egy kicsit olyan, mint a kulcsszókutatás, mert megpróbálnám ezeket a kulcsszavakat a lehető legtermészetesebben beépíteni a szövegembe. Amikor a célcsoportod olvassa a tartalmaidat, sokkal nagyobb valószínűséggel fognak rezonálni rá, ha az ő nyelvüket és stílusukat használod.
8. Írj tömören és térj a lényegre!
Jó dolog történetmeséléssel lekötni a felhasználókat, de mindig jobb, ha valami kézzelfoghatóval és relevánssal kezded. A szöveged legelső mondatainak rá kell ébreszteniük az olvasóidat arra, hogy miről maradnak le, ha nem olvassák tovább.
Én ezt a technikát mindig használom. Gyakorlatilag két dolog megvalósítása a fontos számomra. Először is, hogy az írásomat átélhetővé tegyem. Az olvasóim akadályokkal találkoznak, és nekem azonosulnom kell a problémáikkal. Másodszor, azonnal értéket kell adnom nekik.
Az egyszerűbb és már az elején egyértelművé tett cikkek sokkal jobban konvertálnak, mint azok, amelyek túlságosan a történetmesélésre és a felépítési fázisra összpontosítanak.
9. Optimalizáld a tartalmaidat SEO-ra!
Ha az egyik szövegírói célod a nagyobb forgalom megszerzése, akkor feltétlenül figyelembe kell venned a SEO-t. De a tartalom optimalizálása nem csak a keresőmotorok számára jó, hanem a felhasználói élmény szempontjából is.
Gondolj bele, amikor a Google-ben keresel egy kifejezést, nagyobb valószínűséggel kattintasz arra a találatra, amelyiknek a címében és a meta leírásában szerepel ez a kifejezés. Ezen túlmenően az optimalizált tartalom erősíti az általános tematikus relevanciát, biztosítja a teljes lefedettséget, a tartalmat a keresési szándékhoz igazítja, és egyértelmű, cselekvésre alkalmas következő lépéseket biztosít.
Íme, a haladó SEO-szövegírási útmutatóm néhány legfontosabb tippje:
- Optimalizáld a címeket és alcímeket!
- Találd meg a megfelelő kulcsszósűrűséget!
- Foglalkozz a témával olyan alaposan, mint a versenytársaid, de ne vidd túlzásba!
- Ügyelj arra, hogy a szöveged tömör és olvasható legyen!
- Adj hozzá belső linkeket, hogy relevanciát közvetíts és további információkat nyújts a felhasználóknak!
Remélem, hogy a fenti 9 tippel gyerekjáték lesz számodra is a marketing szövegírás! Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor keress bizalommal! Hajrá! 🙂