A minőségi szövegírás nemcsak az információk átadását szolgálja, hanem arra is lehetőséget nyújt, hogy valódi kapcsolatot alakíts ki az olvasóiddal. A következő cikkben hatékony, gyakorlati tippeket osztok meg veled, hogy kezdőként is magabiztosan navigálhass a tartalomkészítés összetett labirintusában. Lássuk, hogyan írhatsz hatásos szövegeket, amelyek felkeltik az érdeklődést és elköteleződést váltanak ki!
Lehet, hogy úgy gondolod, hogy a minőségi szövegírás nem egyszerű feladat, azonban a következő tippek által belőled is profi szövegíró válhat. Vágjunk is bele!
Tartalomjegyzék
1. Minőségi szövegírás egyenlő egyszerűség
Ha megpróbálod leegyszerűsíteni az anyagodat, annak nem feltétlenül kell azt jelentenie, hogy megszabadulsz a szakzsargontól. Ez csak annyit tesz, hogy az információkat a lehető legegyszerűbbé és legérthetőbbé kell tenned. Ez segít a közönségednek abban, hogy azonnal megértsék az ajánlatodat, és annak előnyeit.
2. A kutatás elengedhetetlen
Minden kiváló szövegíró és hirdető tisztában van a kutatás kritikus szerepével. David Ogilvy, a reklámozás nagymestere szerint, az alapos kutatással kell megalapozni a kreatív folyamatokat. Ez az elv pedig a mai napig érvényes; a mélyreható, széleskörű kutatás lehetővé teszi, hogy hiteles és meggyőző tartalmat hozz létre. Minél többet tudsz a témáról, annál könnyebben találhatsz kapcsolódási pontokat a különböző célcsoportokkal.
3. Növeld az érdeklődés szintjét!
Egy másik szövegírói tipp az intrika megteremtése, amivel érdekessé és hitelessé teheted a cikkeidet! Egyszerűen nem untathatod az embereket, hogy megvásárolják a termékeidet. Csak meggyőzni tudod őket, hogy megvegyék. Hogyan teheted tehát izgalmasabbá és érdekesebbé a szöveget? Legyen olvasmányos és kellemes a szemnek! Fordítsd az előnyödre az egyedi hangodat!
4. Add meg az olvasóidnak azt, amit keresnek!
Egy étterem esetében sem a csillogó konyha, az elfogadható árak, vagy a kényelmes elhelyezkedés számít, hanem az éhes közönség. Tehát, ha olyan emberekkel kezdesz, akik már eleve érdeklődnek az étel iránt, akkor csak ki kell elégítened ezt az igényt. Ugyanez a logika alkalmazható a tartalomgyártásra is: ismerd fel, mire van szüksége a célközönségednek, és szolgáld ki ezeket az igényeket pontosan és hatékonyan! Így nemcsak hogy megkapják, amire vágynak, hanem valószínűleg vissza is térnek még további élményekért. A vágyat csak táplálni és irányítani tudod, létrehozni nem- a minőségi szövegírás pontosan azt nyújtja az olvasóidnak, amit keresnek.
5. Ne bonyolítsd túl!
Mint írók és tartalommarketingesek, hajlamosak vagyunk játékosan bánni a szavakkal, ami bizonyos helyzetekben megengedett. Azonban a többség esetében az egyértelműség és a tömörség sokkal hatékonyabb, mint a túlbonyolítás. A minőségi szövegírás nem az öncélú szövegelésről szól, hanem arról, hogy üzenetünkkel hatékonyan elérjük a célközönséget. A legjobb szövegírók úgy érik el a sikert, hogy képességeiket diszkréten, de határozottan használják fel, nem pedig úgy, hogy feltűnően fitogtatják azokat. Gondolj arra, hogy a cél nem az, hogy lenyűgözd az olvasót a szókincseddel, hanem hogy világosan és érthetően közvetíts egy üzenetet!
6. Ne törődj a szabályokkal!
A profi szövegírók gyakran döntenek úgy, hogy félreteszik a nyelvtan, szintaktika és egyéb nyelvi szabályok szigorú követését. Ez ellentmondásosnak tűnhet, azonban a célközönséged számára érthető és vonzó módon kell kommunikálnod. Gyakran többet ér a közvetlen és életszerű megfogalmazás, mint a nyelvtani megfogalmazás.
7. Legyen célja annak, amit írsz!
A tartalommarketing világában a végtelen mennyiségű tartalom gyártása könnyen csábító lehet. De valódi értéket csak azok a tartalmak képviselnek, amelyek egyértelmű célt szolgálnak, és beillenek a nagyobb stratégiába is. A minőségi, de céltalan tartalom kevés hasznot hoz. A tartalomnak először is vonzania kell a közönséget, bizalmat keltenie, és elősegítenie az értékesítést.
8. Kerüld a figyelemelterelést!
Amikor elakadsz az írásban, a probléma nem mindig a kreativitás vagy a kifejezések hiánya.
A probléma a feladatra szánt idő hiánya. Ha problémákkal küzdesz, íme pár tipp:
- Először is csukd be az ajtót, és kapcsold ki a mobiltelefonodat! Az e-maileket és a
közösségi médiát zárd le vagy jelentkezz ki! Távolíts el magad körül minden zavaró
tényezőt! - Ezután foglalj helyet, és állíts be egy 33 perces időkorlátot! Az egyetlen lehetőség,
amit ezzel a fél órával tehetsz, hogy elkezdesz dolgozni a szövegen. - Az ébresztőóra megszólalása után tarts 10 perc szünetet, majd ismételd meg!
A minőségi szövegírás alapja a figyelemelterelés, és elengedhetetlen a teljes koncentráció.
9. Fontold meg a dobozon kívüli gondolkodást!
Ne félj kipróbálni valami frisset és egyedit! Építs kapcsolatokat a szakterületeden másként gondolkodókkal! Ne zavarjon az sem, hogy versenytársakról van szó. Ez lehetővé teszi, hogy meglásd, milyen zseniális ötletek születhetnek, és megtapasztalhatod, hogy mások hogyan is dolgoznak. Ekkor lesznek a legkreatívabb tartalmi és szövegírói koncepcióid.
10. Érzelmek alkalmazása
Minden lehetséges érzelmet be kell vetned, hogy az olvasókat meggyőzd, és elkötelezett felhasználókká váljanak. Ez az érzelmi vonatkozás kulcsfontosságú: a tartalomnak fel kell keltenie az érdeklődést és meg kell ragadnia az olvasókat. Az érzelmek tartalomban való felhasználásának kulcsa az, hogy elgondolkodj azon, hogy az érdeklődődnek mi a legbelsőbb vágya aktuálisan. Többféle érzelemre is felhívhatod a figyelmet, de a fő érzelmek a legerősebbek. A legmélyebb érzelmek, amelyeket nem befolyásol a logikus gondolkodás.
11. Keresd a megfelelő szavakat!
Az egyik legalapvetőbb szövegírói szabály, hogy kerüld a határozószók és melléknevek használatát, hogy egy jó szót jobbá tegyél! Keresd meg a legmegfelelőbb szót az ötlet, az érzelem vagy a képek kifejezésére! Ez erősíti az írásodat, és láthatatlanabbá tesz Téged, a szerzőt. Ezáltal az olvasó jobban érzi, érzékeli és megérti, amit mondani akarsz.
12. Használj aktív hangot!
Az aktív hang használata tisztábbá és érthetőbbé teszi az üzenetedet, ráadásul határozottabb és tömörebb is, mint a passzív hangzás. A passzív hang olyan mintha mások irányítanának, az aktív hangzás pedig érzékelteti, hogy Te vagy az irányító. Ezáltal üzeneted erőteljesebb és közvetlenebb benyomást kelt.
13. Kezdd a legerősebb ponttal!
Sok szerző hajlamos a legfontosabb érveket a cikk végére tartogatni, pedig éppen fordítva
kellene tenniük. Mivel többen olvassák el a cikk elejét, mint a végét, a legerősebb érvedet
előre helyezve hatékonyabban tudsz meggyőzni. Az erős kezdés nagyobb figyelmet vonz,
mint a kevésbé meggyőző szempontok, ezért mindig ezzel érdemes indítanod. Ez segít a
minőségi szövegírás elérésében.
14. Használj konkrét példákat!
Az olyan szakértők, mint az önéletrajzírók is azt javasolják, hogy az önéletrajzba foglalj bele konkrét statisztikákat, hiszen így sokkal eladhatóbbá válsz egy-egy adott pozícióra. Ráadásul hatékonyabban bemutathatók a képességeid és tapasztalataid. Ez a megközelítés nemcsak az önéletrajzokra, hanem szinte minden írásra alkalmazható. Konkrét példák segítségével a szöveged erőteljesebbé válhat, ráirányítva a figyelmet a lényegre. Ha a tartalmaidban egyedi vagy, az megkülönböztet másoktól- így kitűnhetsz a versenytársak közül!
15. Támaszd alá állításaidat bizonyítékokkal!
Ha állításaidat megingathatatlan bizonyítékokkal támasztod alá, hitelesebbnek és magabiztosabbnak tűnhetsz. Ez meggyőzi a szkeptikusokat arról, hogy pontosan érted, miről beszélsz. A statisztikák, számok, módszertani leírások, ajánlások, esettanulmányok és sikertörténetek mind olyan eszközök, amelyekkel megerősítheted szavahihetőségedet. A minőségi szövegírás titka nemcsak abban rejlik, hogy betartod a felsorolt szabályokat és tippeket, hanem abban is, hogy folyamatosan fejleszted és finomítod íráskészségedet.
Használd ki a kutatások, a konkrét példák és az érzelmi hatások erejét, hogy valóban maradandót alkoss! A minőségi tartalom amellett, hogy megkülönböztet versenytársaktól, hosszú távon építi vállalkozásod hírnevét, és annak hitelességét- én ebben segítek!
Keress bizalommal, és valósítsuk meg együtt elképzeléseidet!