A lehető legjobb tartalom létrehozása munkát igényel, és ezekkel a tartalommarketing tippekkel drasztikusan javíthatod az eredményeket anélkül, hogy csapatod értékes idejét és erőforrásait pazarolnád. A következő tartalommarketing tippek bőséges lehetőséget biztosítanak márkádnak arra, hogy kapcsolatot teremts, elkötelezd magad, és sokukat megnyerd magadnak!
A kérdés azonban az, hogyan törhetsz át a zajon és az online tömegeken, hogy elérd őket, a célközönségedet?
Bár a SEO intézkedések segítenek, a tartalommarketing stratégiád az, ami észrevesz, növeli a márkaismertségedet, és a konverziós arányok fokozódásához vezethet.
A tartalommarketing segítségével létrehozod, terjeszted és kezeled online tartalmaidat. Célja, hogy célközönségedet ott érd el, ahol vannak, és azzal, amire épp szükségük van.
E magasra törő célok miatt tartalmaidnak a lehető legjobbnak kell lenniük, és stratégiádnak jól meghatározottnak kell lennie ahhoz, hogy sikeres legyen.
Akár új vagy a tartalommarketingben, akár profi, – az alábbi tartalommarketing tippek segítenek elérni ezeket a célokat , amelyeket kitűztél magad elé!
Tartalomjegyzék
1. Ismerd meg a célközönségedet!

A tartalommarketing középpontjában az áll, hogy egy bizonyos közönséget vonzz magadhoz, akik elkötelezik magukat az adott márkával és vásárolnak.
Mielőtt tehát megírnád vagy megterveznéd tartalmaidat, fontold meg és értsd meg, hogy ki a célközönséged, és mire van szükségük.
Hozz létre vásárlói személyiségeket, és járd végig velük a teljes vásárlói utat. Ismerd meg őket személyes szinten, hogy olyan tartalmat tudj létrehozni, amely közvetlenül hozzájuk szól.
2. Hozz létre tartalmat a vásárlói út három szakaszára vonatkozóan!
Miután megértetted a célközönségedet, ne csak a vásárlói útjuk egy szakaszára koncentrálj! Ehelyett hozz létre tartalmat kifejezetten minden egyes szakaszhoz!
Tudatossági szakasz
Az első interakciókhoz nyújts oktatási tartalmakat (pl. blogbejegyzések, videók, közösségi média bejegyzések, podcastok).
Elkötelezettségi szakasz
Készíts informatív, személyre szabottabb tartalmakat, és kezdd el bemutatni termékeidet vagy szolgáltatásaidat, valamint azt, hogy azok hogyan nyújthatnak megoldást! (pl. webináriumok, e-könyvek, e-mail marketing kampányok).
Átalakítási szakasz
Használd a tartalmadat arra, hogy megmutasd, hogyan emelkedik ki márkád a versenytársak közül, és hogyan oldja meg jobban a problémájukat! Emellett tartalmazzon cselekvésre való felhívást is, hogy kényelmesen, azonnal vásárlóvá válhassanak (pl. esettanulmányok, demók).
3. Koncentrálj a bizalom és a tekintély kiépítésére a tartalmaiddal!
A fogyasztók ma már olyan márkákat keresnek, amelyekben megbízhatnak, és amelyek tekintélyt jelentenek az általuk tapasztalt problémák, kérdések vagy érdeklődési körök körül.
Ennek elérése érdekében összpontosíts arra, hogyan tudod tájékoztatni vagy oktatni őket az adott probléma vagy kérdés megoldásával kapcsolatban, vagy táplálni az adott érdeklődést.
Mutass empatikus megközelítést, hogy tudsz segíteni!
Más szóval, tartsd távol az eladói gondolkodásmódot!
Először válj megbízható forrássá; ezután már meggyőzőbb tartalmat is beépíthetsz, amely a konverzió felé tereli őket.
4. Írj hosszú formátumú, örökzöld tartalmakat!
A több gyakran nem jobb, különösen, ha az olvasókkal online megosztott tartalomról van szó.
Az optimális eredmények érdekében több hosszú formátumú tartalmat készíts, és korlátozd a rövid formátumú és trendi tartalmakat.
A hosszabb tartalmak nemcsak a keresőmotorok algoritmusai számára teljesítenek jobban, és javítják SEO-hoz köthető erőfeszítéseidet, hanem elkötelezett közönséget is vonzanak.
Az örökzöld, azaz hosszú életű tartalmak létrehozása lesz az idő és a marketing költségvetés legértékesebb felhasználása.
Ennek oka az, hogy az ilyen típusú tartalmak az idő előrehaladtával is relevánsak maradnak, és rövid távon sem szűnnek meg értékesek lenni.
Az örökzöld tartalom emellett továbbra is vonzza az új nézőket.
5. Légy következetes a márkád hangjával!
Tedd felismerhetővé márkádat a különböző marketing csatornákon keresztül azáltal, hogy biztosítod a márka hangjának egyértelműségét!
Egyeztesd márkád üzeneteit, és biztosítsd, hogy minden tartalom kövesse ezt, és ugyanazt a hangot tükrözze!
Ennek érdekében dolgozz ki márka irányelveket és szerkesztési szabványokat, és oszd meg ezeket az egész csapatoddal, beleértve az írókat, szerkesztőket, grafikusokat, animátorokat és menedzsereket.
Vállalkozásod talán még tovább fejlesztené online jelenlétét egy hatékony tartalommarketing segítségével. Ehhez segítségedre lehetnek az alábbi tartalommarketing tippek.
6. Változatos tartalomtípusok
A mai fogyasztók szeretik a változatosságot, és minden eddiginél könnyebb különböző típusú tartalmakat létrehozni, hogy elérd őket. A ma népszerű formátumok közé tartoznak:
- Videók (rövid és hosszú formátumúak)
- Infografikák
- Podcastok
- Interaktív tartalom, beleértve az e-könyveket, és a kvízeket.
- Webináriumok
- Esettanulmányok
Határozd meg, hogy ezek közül a tartalomtípusok közül melyik lesz a leghasznosabb a célközönséged és a marketing igényeid számára, és ne félj több területet is kipróbálni!
7. A tartalom olvashatósága legyen prioritás
Ma már számos előnye van annak, ha tartalmad olvashatóságát prioritássá teszed.
Az olvashatóság az a könnyedség, amellyel a fogyasztók megértik a tartalmadat. Ehhez segítségedre lehetnek a tartalommarketing tippek.
Az optimális olvashatóságot a bonyolult szavak, a hosszú mondatok és a hosszú bekezdések kerülésével érheted el. Írj világosan, és figyelj a formázásra!
Tartalmad olvashatósága közvetlenül befolyásolhatja SEO-dat, egyszerűen azáltal, hogy az olvasók tovább maradnak az oldalon.
Ráadásul a hangalapú keresés térhódításával a szövegednek a lehető legegyértelműbbnek kell lennie, hogy könnyen megtaláljanak. A Google ezt figyelembe fogja venni a rangsorolásodban.
Vannak hasznos online eszközök, amelyek segítenek a szöveged létrehozásában és olvashatósági elemzésében, például a Yoast SEO, a SEMrush és a Grammarly.
8. Hagyd, hogy az analitika tájékoztasson és irányítson a tartalom javításával kapcsolatban!
Majdnem olyan fontos, mint a jó tartalom előállítása, hogy tudd, hogyan kell nyomon követni és elemezni annak eredményeit a megfelelő célközönség elérésében.
Bár azt gondolhatod, hogy a tartalmaid tökéletesek, az analitika mást mondhat.
Ha a nézők nem konvertálnak, vagy úgy döntenek, hogy gyorsan továbblépnek a weboldalad tartalmától, itt az ideje, hogy az analitika tájékoztasson és irányítson. Az analitika felhasználása nélkül előfordulhat, hogy a tartalmad feleslegesen van kint az oldalon, minimális forgalommal. Más szóval, nem tesz semmit a márkádért.
Ha az analitika segítségével elemzed tartalmad teljesítményét, meghatározhatod, hogy mi működik és mi nem, és azonosíthatod, hogy mit kell javítanod.
Az analitikából feltárt információk segítenek abban is, hogy stratégiád egyes részeit kiigazítsd, finomítsd vagy újra elvégezd.
Ehhez használhatod a Google Analyticset, a közösségi média analitikát és a fizetős online eszközöket.
9. Fejlessz ki egy tartalomnaptárt!
Ahhoz, hogy marketing csapatodat a pályán és szervezetten tartsd, fontold meg egy tartalomnaptár létrehozását! A tartalommarketing tippek ebben is a segítségedre lehetnek.
Az ilyen típusú naptár fő célja, hogy mindenkit bevonjon és tájékoztasson, valamint biztosítsa, hogy a tartalmaid következetesek legyenek.
Rajtad, és a csapaton múlik, hogy mennyire lesz részletes vagy összetett a naptár, de fontold meg, hogy a következőket tartalmazza:
- Projekt ütemtervek
- Kulcsszavak (elsődleges, másodlagos stb.)
- Esedékesség dátumok
- Terjesztési csatornák (közösségi média, blogok)
- Csapattagok és feladataik
- Egyéb tartalmi részletek
Stratégiád további javítása érdekében fontold meg egy tartalmi mátrix létrehozását is, hogy felfedezd, hol vannak hiányosságok a tartalomkínálatodban!
10. Légy kreatív a tartalom újrahasznosításában!
Nem kell minden egyes tartalomnak teljesen újnak lennie. Ehelyett fontold meg, hogyan tudod újrahasznosítani tartalmaidat a különböző csatornákon!
A tartalom kreatív újrafelhasználásával különböző módokon oszthatod meg üzenetedet.
Például miért ne alakíthatnál át egy népszerű blogbejegyzést infografikává, letölthető forrássá (útmutató, ellenőrzőlista) vagy rövid webináriummá?
Talán van egy sikeres podcasted. Ha igen, alakíts át egy epizódot blogbejegyzéssé vagy infografikává! Az epizódból idézeteket is rögzíthetsz, és készíthetsz belőlük közösségi média posztokat.
Lényegében a tartalmak újrafelhasználásával nemcsak az üzenetet juttathatod el többféle módon, hanem értékes időt és energiát is megtakaríthatsz.
11. Használj több terjesztési módszert!
Ha már megvan a tartalom, ideje megfontolni a többféle terjesztési módszert és csatornát, ami a rendelkezésedre áll.
Ma már számos módja van a tartalma népszerűsítésének, és számos digitális marketingcsatorna áll rendelkezésre, amelyeken ezt megteheted.
Először is vedd figyelembe a saját csatornáidat, például a webhelyedet, az e-mail listádat és a közösségi platform fiókjaidat! Mindemellett a fizetett hirdetéseket sem szabad elhanyagolnod a tartalmak népszerűsítése érdekében.
A tartalommarketing ma is az ügyfelek online megtalálásának, tájékoztatásának, oktatásának és konvertálásának egyik legfontosabb elemeként szolgál.
12. Használj CRM rendszert!
A tartalommarketing sikeres megvalósítása számos kihívást és feladatot rejt magában, amelyek hatékony kezelése kulcsfontosságú. Ebben a folyamatban egy CRM (Customer Relationship Management) rendszer használata kiváló eszköz lehet a siker eléréséhez.
Például, amikor új tartalmat hozol létre, fontos, hogy eljuttasd azt a megfelelő közönséghez. Ennek egyik hatékony módja a hírlevélben való kiküldés, és ehhez olyan hírlevél küldő rendszereket érdemes használni, mint például a hazai QlickCRM, amely nemcsak egy egyszerű CRM rendszer, hiszen tartalmaz hírlevél küldő funkciót is.
Ezenkívül, a tartalommarketing és tartalomgyártás során gyakran előfordulnak ismétlődő feladatok, amiket hatékonyan kezelhetsz egy CRM rendszer segítségével. Ebben a rendszerben könnyedén felrögzítheted és ütemezheted ezeket az ismétlődő teendőket, amelyek a beállított ciklikussággal automatikusan végrehajtódnak, és még email emlékeztetést is kaphatsz tőle, így nincs több elfelejtett teendő.
Ezenkívül, a feladatkezelő funkció segítségével könnyedén összeállíthatod a tartalom előállításához szükséges folyamatokat és feladatokat, így minden könnyen megtalálható és nyomon követhető. Egy CRM rendszer használata hatékonyabbá teheti a tartalommarketing folyamatot, növelve ezzel a sikerességet és támogatva a hatékonyabb munkavégzést.
A lehető legjobb tartalom létrehozása munkát igényel, viszont a fentebbi tartalommarketing tippek segítségével drasztikusan javíthatod az eredményeket anélkül, hogy értékes időt és erőforrásokat pazarolnál!
Győződj meg róla, hogy tartalmad megfelel a célközönséged igényeinek a vásárlói út mentén, tartsd a stratégiádat szervezett formában egy tartalomnaptár segítségével, találj kreatív és hasznos módokat a tartalom újrahasznosítására, válassz többféle terjesztési módszert, és kövesd nyomon a teljesítményt, hogy szükség esetén igazíthass rajta! Ezután figyeld, hogyan javulnak az eredményeid!
További hasznos tippeket szeretnél a tartalmi stratégiád fejlesztéséhez? Vedd fel velem a kapcsolatot elérhetőségeim egyikén, és segítek megvalósítani elképzeléseidet!