Gondolkodtál már azon, hogy hogyan emelheted digitális marketing stratégiádat a következő szintre? A tartalommarketing egy hatékony módszer ennek a célnak az elérésére. Ez a folyamat képes arra, hogy alacsony költségű befektetéssel bevonzd a célközönségedet.
A tartalommarketing lehetővé teszi, hogy a potenciális ügyfelek számára magával ragadó környezetet teremts, amelyben felfedezhetik, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hogyan oldja meg problémáikat vagy valósítja meg vágyaikat. Ezt a stratégiát alkalmazva vásárlási döntésre késztetheted az ügyfeleidet.
Ez a bejegyzés végigvezet a tartalommarketing stratégia tervezési folyamatán, és megtanít, hogy hogyan hozd létre a leghatékonyabb tartalom fajtákat a célközönség bevonása érdekében.
Tartalomjegyzék
Mi az a tartalommarketing?
A tartalommarketing egy módja annak, hogy releváns és értékes tartalmak létrehozásán alapulóan bevond a közönségedet és növeld ügyfeleid számát. Ez a stratégia képes arra, hogy értéket teremts egy márka közönsége számára. A módszer pozitív megítélést alakíthat ki márkádról, és több üzletet generálhat vállalkozásod számára.
Ez már nem piaci trend, hanem stratégiai befektetés a nagyobb üzleti siker elérése érdekében. A tartalommarketinggel egy márka nagyobb relevanciát és láthatóságot nyerhet az interneten, és az ügyfelek által ismertté válhat.
Röviden: egy vállalkozás kitűnhet az emberek emlékezetében, és elkerülheti, hogy a konkurencia elnyelje.
Ma már nem elég az interneten lenni. A kérdés most az, hogy hogyan lehetünk online, hogyan lehetünk láthatóak és relevánsak a közönség számára. Ez a tartalommarketing küldetés.
Miért ajánlott a tartalommarketing használata?
Igaz, hogy a tartalommarketingen kívül más módjai is vannak az online megjelenésnek. Akkor vajon miért érdemes ezt a lehetőséget választanod a céged számára?
A válasz – mert a tartalommarketing a többi digitális marketing stratégia alapja és kiegészítője.
Ha úgy döntesz, hogy a közösségi média marketinget választod, akkor releváns tartalomra lesz szükséged. Ugyanez történik, ha az e-mail marketinget vagy a vállalati blogokat választod: mindig szükséged lesz a tartalomra.
A világ legnagyobb szakemberei egyetértenek abban, hogy a tartalom a király. Használatával sokféleképpen érheted el a kitűzött üzleti céljaidat. Például megtaníthatod az embereknek, hogyan használhatják termékedet vagy szolgáltatásodat a problémáik megoldására.
Nem szabad elfelejtened, hogy ma már az embereknek hatalmukban áll kiválasztani, hogy milyen tartalmat fogyasztanak. Elmerülnek az információk tengerében, és a legjobb lehetőségeket kell nyújtanod nekik, ha azt szeretnéd, hogy a Te márkádat válasszák.
Melyek a tartalommarketing előnyei?
Már említettem néhány tartalommarketing előnyt, és hidd el, hogy ez a módszer növekedést hozhat a vállalkozásodnak. Most megmutatom, hogyan is működik mindez a gyakorlatban!
Látogatókat vonz és növeli a weboldalad forgalmát
Az online elérhető óriási mennyiségű információk között segíteni az embereket abban, hogy megtalálják a cégedet, nagy kihívás, de a tartalom segítségével láthatóvá válhatsz, különösen az olyan keresőmotorok számára, mint a Google.
Ugyanígy a releváns tartalom a közösségi médiában vagy az e-mail marketing kampányokban is felhívja Rád a figyelmet, így több ember látogathatja meg a weboldaladat.
Értéket teremt a közönséged számára
Az általad létrehozott és az ügyfeleidnek kínált tartalom nem csak hasznos, hanem a szükséges üzenetet is eljuttatja a megfelelő embereknek, a megfelelő időben, amikor szükségük van rá. Túlszárnyalja az elvárásokat, és az adott téma szakértőjévé tesz, értéket teremtve ezzel a közönséged számára.
Magával ragadja a közönségedet
Ha releváns és szuper tartalmat adsz a közönségednek, azt meg fogják osztani barátaikkal és követőikkel. És ez még nem minden: az emberek más módon is interakcióba lépnek majd a tartalmaiddal, például kommenteket és reakciókat hagynak.
Javítja a márkád megitélését
Az olvasottakon túl a tartalommarketing segíthet abban is, hogy akár nagyobb cégek is kapcsolatba kerüljenek veled azáltal, hogy márkád egyre ismertebbé válik.
Felvilágosítja a piacot a termékeiről és szolgáltatásairól
A legtöbb ember nem is tudja, hogy problémája van, és hogy azt a Te terméked vagy szolgáltatásod megoldhatja. A tartalommarketing képes arra, hogy megtanítsa a közönséget arra, hogy a Te megoldásod létezik, és megmutassa, hogyan is működik.
Következő szintre emeli az értékesítést
Az értékesítés a fő cél minden esetben, ezt biztos Te is tudod. A tartalommarketing a vásárlási folyamat minden szakaszában jelen lehet, és egészen a végső döntésig vezetheti közönségedet.
Korábban tartalom nélkül ez a vezetés egyénileg, például egy értékesítő által történt. Ezért kisebb számú embert értek el. A tartalommarketing bevezetésével azonban nagyobb lefedettséget nyerhetsz, egyre több fogyasztót érhetsz el, de a leghatékonyabban célozva meg őket.
Ahogy már korábban is írtam, megtaníthatod a közönségednek, hogy miért van szükségük a termékeidre és szolgáltatásaidra, és így könnyebben, nagyobb mértékben tudsz majd eladni.
Több leadet generál
Egy blog vagy weboldal egyik legfontosabb célja a leadgenerálás. Ez része annak a stratégiának, amely az értékesítést fogja ösztönözni, miután minden egyes lead potenciális ügyfél.
Még akkor is, ha a weboldaladnak már vannak látogatói, ha befektetsz a tartalommarketingbe, akkor átalakíthatod őket leadekké, olyan vonzó ajánlatokat kínálva, amelyek arra ösztönzik őket, hogy hasznos információkat hagyjanak hátra az üzlet megvalósulásához.
És minél több leadet generászl, annál nagyobb lesz az esélyed az eladásra.
Csökkenti az ügyfélszerzési költségeket
Az ügyfélszerzési költség (CAC) egy olyan mérőszám, amely a marketing és az értékesítés területén az egyes új ügyfelek megszerzésére fordított költségeket jelzi.
A tartalommarketing alacsonyabb CAC-t eredményezhet, mivel egy tartalom nagyszámú emberhez juthat el. Emellett a legtöbb előállított tartalom örökzöld, ami azt jelenti, hogy az informatív tartalmaid hosszú ideig fognak eredményeket generálni. Ez a tartalmat szintén vállalati eszközzé teszi, és növeli annak értékét.
Tehát a CAC csökkentésén túl a tartalom több értéket hoz a vállalkozásodnak, és hozzájárul ahhoz, hogy az értékesítési csapat erőfeszítései nélkül segítsd ügyfeleidet, így ő szabadon összpontosíthat a személyre szabottabb megközelítésre.
Növeli az ügyfél élettartam-értékét
Az élettartam-érték az ügyfelek által a Te vállalkozásodra fordított teljes érték. Ez azt jelenti, hogy minél többet vásárolnak, vagy minél tovább maradnak az ügyfeleid, annál nagyobb lesz az élettartam-értékük.
Ha releváns és használható tartalmat kínálsz ügyfeleidnek, akkor több ideig tartod őket a bázisodon.
Fontosnak fogják érezni magukat, ha érzékelik, hogy a márkád folyamatosan azon gondolkodik, hogyan segíthetnél nekik megoldani a problémáikat, még az üzlet megkötése után is.
Hogyan készíts tartalommarketing stratégiát?
Most, hogy tudod, mi az a tartalommarketing, valamint megértetted a fontosságát és felismerted, milyen előnyökkel jár a márkád számára, itt az ideje, hogy felfedezd, hogyan hozd létre ezt a stratégiát.
1. Hozz létre egy vevői személyiséget (persona)!
A jó tartalom létrehozásának első lépése, hogy megértsd, kihez szólsz. De ez nem egyszerű szegmentálásról szól: egy olyan személyiség megalkotását követeli meg, amely a célközönséged minden tulajdonságával rendelkezik.
Ezt a karaktert nevezzük “buyer personának”. Adjunk neki nevet, társadalmi osztályt, történetet, vágyakat, problémákat, érdeklődési köröket és egyéb sajátosságokat, amelyeket a valós személyek/vásárlók ihlettek.
Ez a stratégia olyan tartalmat eredményez, amely választ ad a potenciális ügyfelek kételyeikre, ugyanakkor kötődést teremt a márka és a közönség között.
2. Célok és KPI-k meghatározása
Miután megismerted a personákat, meg kell határoznod a stratégiai célokat és azokat a mérőszámokat, amelyekkel ellenőrizni fogod, hogy a kampány sikerrel járt-e.
A tartalommarketing néhány leggyakoribb célja a következő:
- a forgalom növelése;
- több lead generálása;
- az értékesítés növelése;
- a piac oktatása;
- széleskörű márkaismertség;
- értéket teremt;
- a közönség bevonása;
- csökkenti az ügyfélszerzési költségeket;
- az ügyfél életciklus értékének növelése.
Ha ismered a céljaidat, akkor meghatározhatod az azokat követő mutatókat is. Ez a kulcsfontosságú teljesítménymutatók funkciója. A KPI-k olyan mérőszámok, amelyeket használunk, mint például egy paraméter a tartalommarketinggel elért eredmények nyomon követésére.
Ne feledd, hogy ezeknek a KPI-knek kapcsolatban kell állniuk a célokkal. Lásd az alábbiakban néhány példát:
- Ha növelni akarod a forgalmat, figyeld a weboldal forgalmát;
- ha több leadet szeretnél generálni, kövesd nyomon az oldal konverziós arányát;
- ha növelni szeretnéd a márkaismertséget, kövesd nyomon a közösségi média interakciókat, például a közösségi média platformokon megjelenő kommenteket, megosztásokat és reakciókat;
- ha növelni szeretnéd az eladásokat, figyeld az eladások számát, a jegyek értékét, az eladásonkénti tételeket stb;
- ha a piacot szeretnéd oktatni, figyeld a hírlevélre való új feliratkozások számát, a tartalmi oldalak elérését stb;
- ha növelni akarod az ügyfelek élettartam-értékét, figyeld, hogy meddig maradnak az ügyfeleid.
3. Vedd figyelembe a vásárló útját!
A vásárlási folyamat néhány lépcsőn, az úgynevezett marketing tölcséren keresztül halad. Az emberek végigvezetésére a tölcséren keresztül az Inbound Marketing stratégiákat használják.
Az emberek általában a tölcsér tetején kezdenek, és egészen a tölcsér aljáig mennek, amikor már készen állnak a vásárlásra. A “csali”, amely oda vonzza őket, a tartalommarketing.
Ismerd meg a marketing tölcsér egyes szakaszait!
Vedd figyelembe a vevő útját!
Ez az út legáltalánosabb szakasza, amikor a fogyasztó felfedezi a problémáját. Itt sok embert bevonzhatsz, de közülük csak néhányan fognak igazán illeszkedni egy minősített lead profiljához.
Ebben a szakaszban az emberek általában még nem adják meg az adataikat. De semmi sem akadályozza meg, hogy ez megtörténjen. A legjobb tartalom, amit a közönségednek kínálhatsz, a blogbejegyzések, podcastok, e-bookok, teljes útmutatók és egyéb, a témákat szélesebb körben tárgyaló tartalmak.
MOFU (Middle of the Funnel - a tölcsér közepe)
A tölcsér közepén a közönséged már tudja, hogy van egy problémája, és keresi a megoldást.
Valószínűleg valamilyen értékes tartalomért, például egy e-könyvért vagy infografikáért cserébe már megadtak néhány információt magukról. Ezeket az adatokat felhasználhatod arra, hogy a tölcsér aljára tereld őket.
Itt a legjobb módja annak, hogy a vállalkozásoddal kapcsolatos témákat blogbejegyzések, multimédiás és interaktív tartalmak révén kezeld, a hangsúlyt továbbra is a megoldásokra helyezve.
BOFU (Bottom of Funnel - a tölcsér alja)
A tölcsér aljára csak azok az emberek érkeznek, akik valóban érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, és nagy valószínűséggel meg is vásárolják azokat.
Ezek a legértékesebb típusú leadek. Ezek az emberek már képzettek és tudják, hogy mit akarnak.
Most itt az ideje, hogy elhozz a potenciális ügyfeleidnek néhány esettanulmányt, és egyéb ügyfélbeszámolókat, amelyek megmutatják, hogy a Te vállalkozásod hogyan tudja megoldani a problémáikat!
Amint láthatod, a vásárlói út minden egyes szakaszában a fogyasztónak más-más tudásszintje van, és másfajta információra van szüksége. Ezért kell figyelembe venned, hogy a marketing tölcsér melyik szakaszában vannak, mielőtt tartalmat gyártasz.
4. Állíts fel egy költségvetést!
A költségvetés meghatározása kulcsfontosságú része a szilárd digitális marketing stratégia megtervezésének, és ez a tartalommarketing esetében sincs másképp.
De vajon mennyi a túl sok (vagy túl kevés) tartalommarketingre költött összeg, és mik a leghatékonyabb módszerek a megfelelő költségvetés meghatározására?
Költségvetés kapcsán minden vállalat igényei egyediek. Azonban egy átlagos vállalat manapság a marketing büdzséjének körülbelül 25-30 százalékát fordítja tartalommarketingre, ezért ennek megfelelően ajánlott megtervezned a tartalomgyártási stratégiádat.
Szükséged lesz arra is, hogy milyen típusú tartalmakat szeretnél előállítani a jövőben, valamint arra is, hogy az egyes lehetőségek kiszervezéséért mennyit kell fizetned.
A következő példák jöhetnek szóba (de nem kizárólagosan):
- Blogbejegyzések
- Videók
- Infografikák
- Általános promóciók, hirdetések
Természetesen minél tapasztaltabb és képzettebb a szolgáltató, annál többet számíthat fel.
Szokták mondani, hogy “Olcsó húsnak, híg a leve.”- ez ebben az esetben is igaz. Óvakodj attól, hogy egyszerűen a legalacsonyabb árat választod anélkül, hogy figyelembe vennéd a szakértelmet!
5. Kutass az oldalon!
Általában a közönség első találkozása a tartalmaiddal a keresőmotorok találati oldalain (SERP) keresztül történik, és az ott való megjelenés legjobb módja a releváns kulcsszavak használata.
Fel kell kutatnod, hogy a közönséged milyen szavakat ír a keresőbe, hogy megtalálja a hozzád hasonló tartalmakat. A kulcsszavak lehetnek hosszúak (longtail) vagy rövidek (short tail) egyaránt. Ez azt jelenti, hogy minél konkrétabbak (long tail), annál pontosabbak a találatok és annál kvalifikáltabb lesz a célközönség.
6. SEO (keresőoptimalizálási) gyakorlatok végrehajtása
A kulcsszavak csak egy pontot jelentenek a keresőoptimalizálásnak (SEO) nevezett teljes stratégiában. Ez egy sor olyan technika, amelyet a keresőmotorok oldalainak találati listáján – mint például a Google – az első hely elérésére használnak.
Minél előkelőbb helyen állsz a Google-on, annál nagyobb az esélye annak, hogy az adott personád (a potenciális ügyfeled) megtalálja a blogodat, végigmegy a marketing tölcséren és üzletet köt veled.
Ahhoz, hogy ez megtörténjen, a tartalmaidat az említett keresőmotorok számára kell optimalizálni, és ami ennél is fontosabb, jó élményt kell nyújtaniuk az olvasónak.
Ezt a következőkkel érheted el:
Elemezd az eredményeidet a Google Analytics segítségével, hogy megtudd, mely tartalmakon tudnál javítani;
- a Google Search Console eszköz használatával és a webhelytérkép feltöltésével;
- SEO bővítmények telepítése, mint például a Yoast, ha WordPress-szel dolgozol;
- a Google által javasolt kulcsszavak használata az olyan eszközökben, mint a Keyword Planner;
- a kulcsszó használatának optimalizálása, például az első 100 szó közé és valamilyen alcímbe helyezve;
- rövid URL-címek és kulcsszavak használata a cikkekben;
- az oldalak optimalizálása mobil eszközökre;
- weboldalad sebességének javítása és tesztelése a Google PageSpeed Insights-ban;
- tartalmaid megtervezése a legjobb SEO-gyakorlatok alkalmazásával, hogy a Google találati listán előkelő helyén végezzenek;
- backlinkek használata.
7. A tartalom terjesztési csatornák diverzifikálása
Tartalmaid népszerűsítésére különböző csatornákat használhatsz, például blogokat, közösségi médiát vagy e-mail marketinget.
Így elérheted, hogy a közönséged akkor is hozzáférjen a tartalmaidhoz, amikor aktívan keresnek egy adott témára – vagy ha még nem kutatnak, akkor is megkaphassák a tartalmaidat passzívan.
A különböző csatornákon való jelenlét egy módja annak, hogy terjedelmet nyerj. Az alábbiakban példákat láthatsz néhány, a tartalmak népszerűsítésére leggyakrabban használt csatornákra vonatkozóan.
Közösségi média
A közösségi médiába való befektetéssel nagy közönséget érhetsz el, és a blogodra vagy a weboldaladra irányíthatod őket.
A több millió ember elérésének lehetősége mellett a közösségi média platformok lehetővé teszik, hogy ingyenesen tehess közzé tartalmakat, ami szintén magyarázza népszerűségét a vállalkozások körében.
Ha konkrét célcsoportot szeretnél elérni, fizethetsz a pontosabb szegmentálást lehetővé tevő hirdetési kampányokért is.
E-mailek
Az e-mail marketing még mindig él. Ez a csatorna rendelkezik a legnagyobb ROI-val (Return On Investment) a tartalommarketing stratégiában leggyakrabban használt csatornák közül.
Lehetővé teszi továbbá a pontos szegmentálás használatát a kampányok automatizálása érdekében. Mindezek mellett a csatorna alacsony költséggel és az elért célközönség nagyfokú kiszámíthatóságával rendelkezik.
Azonnali üzenetküldők
A WhatsApp, a Facebook és az Instagram üzenetküldők nagy kommunikációs jelenséggé váltak, és egy újabb csatornát nyitottak meg a tartalommarketingesek számára. A vállalati fiókok ezekben az alkalmazásokban az egész világon elterjedtek, és minden nap egyre inkább arra használják, hogy a márkákat összekapcsolják a közönségükkel.
8. Elemezd és mérd az eredményeket
A jó tartalommarketing célok nem csak elérhetők, hanem mérhetőek is, ezért fontos, hogy meghatározd, hogy milyen adatokat fogsz gyűjteni az előrehaladás méréséhez, valamint azt is, hogy mikor és milyen gyakran gyűjtöd azokat.
Természetesen minden vállalkozásnak más és más adatgyűjtési igényei vannak, de kezdetben próbálkozz havonta egyszer, és szükség szerint javíts rajta menet közben!
Az is jó ötlet, ha kiválasztasz néhány kulcsfontosságú mérőszámot, amelyeket hetente figyelhetsz, hogy biztosítsd, hogy a célon maradjon a fókusz! A lehetőségek közé tartoznak a következők:
- Weboldal-forgalom
- Oldalmegtekintések
- Online és offline eladások mind az új, mind a meglévő termékek esetében
- E-mail feliratkozások
- Blog feliratkozások és közösségi média követések
- Blog és közösségi média hozzászólások
- Konverziós arányok
- Társadalmi érdeklődés
Az, hogy valójában milyen mérőszámokat választasz, csak rajtad múlik, de győződj meg róla, hogy azok támogatják a jelenlegi tartalommarketing stratégiád központi céljait.
Fontos, hogy gyakran elemezd az adataidat, hogy szilárd képet kapj arról, hogy mekkora előrelépést értél el. Ezt követően (ha nem egyedül dolgozol) beszéld meg az eredményeidet a csapat többi tagjával vagy néhány megbízható kollégáddal! Légy kész arra is, hogy a folyamatban lévő stratégiádat ennek megfelelően át kell alakítanod.
Ne feledd, hogy a digitális marketingben nincsenek kudarcok! Csak tanulási fázisok vannak, ezért ezt tartsd szem előtt, amikor valami nem úgy sikerül, ahogyan azt elsőre eltervezted.
Mire van szükséged, hogy a tartalommarketing stratégiád zseniális legyen?
Melyik a 10 leghatékonyabb tartalom formátum, amelyet használhatsz a stratégiádban?
Eddig említettünk néhány tartalomformátumot és azt, hogy melyik csatornán kell az egyes formátumokat terjeszteni a tölcsér azon szakaszai szerint, ahol a leadek vannak. Beszéljünk most részletesebben erről!
#1. Blogbejegyzések
A blogbejegyzések a legjobb erőforrások a SEO-stratégia javítására, ezért a tartalommarketing stratégia alapját képezik. Ők felelősek a keresőmotorokból származó organikus forgalom bevonzásáért.
Egy blogbejegyzés megírásához először is át kell gondolnod az adott tartalom kulcsszavát. A kulcsszókutatás elengedhetetlen ahhoz, hogy lásd, mit keres a közönséged. Ezután szükséged lesz egy szövegíróra, aki elkészíti a szöveget.
A szövegírók az évek során számos technikát fejlesztettek ki arra vonatkozóan, hogy olyan tartalmakat írjanak, amelyek cselekvésre, például vásárlásra késztetik az olvasót.
Miután megírtad a tartalmat, optimalizálnod kell azt, gondolva az összes SEO-szabályra. Ez az optimalizálás a kulcsa annak, hogy a tartalmad a keresőmotorok első helyére kerüljön.
#2. Infografikák
Az infografika egy olyan tartalmi formátum, amely az információt olyan vizuális forrásokon keresztül juttatja el az olvasókhoz, mint a képek, vektorok, grafikák, valamint a szép és funkcionális tipográfia.
Az infografika funkciója, hogy gyorsan és tárgyilagosan elmagyarázzon valamit, hogy az ember csak ránézzen és minden erőfeszítés nélkül megértse az üzenetet. Az infografikák előállítási folyamata kezdetben ugyanaz, mint a blogbejegyzéseké, de egy átnézés után egy grafikus tervezi meg, mielőtt közzéteszik. Ezt a fajta tartalmat landing oldalakon is fel lehet ajánlani, hogy leadeket generáljanak.
#3. Videók
Ahhoz, hogy versenyképes maradj az online piacon, ma már kötelező videókat beépíteni a tartalommarketing stratégiádba.
Nagyon fontos megtalálni a módját annak, hogy megragadjuk a közönség figyelmét, a videó pedig olyan formátum, amelyet bárhol lehet fogyasztani, ahol az emberek tartózkodnak, beleértve a buszozást, vagy akár a várakozást valahol. A lényeg, hogy figyelemfelkeltő, és könnyen fogyasztható legyen.
Tény, hogy az emberek több videós tartalmat fogyasztanak, mint más formátumokat. Ez teszi a videót az egyik legjobb tartalomtípussá, amelyet a stratégiádban használhatsz.
Emellett a Think With Google szerint az emberek 80%-a váltogat a videó és az online keresés között, amikor a megvásárolni kívánt termékek után kutat. Még ha nem is döntenek a vásárlás mellett a videó megtekintése után, akkor is sokáig a videó hatása alatt maradnak.
Ha a Youtube csatornán teszed közzé a videódat, van néhány optimalizálási technika, amelyekkel garantálhatod, hogy a videódat megtalálják a platform felhasználói.
A címkék, a videóleírások, a feliratok és a tartalomhoz kapcsolódó más oldalakra való hivatkozás használata néhány tipp erre.
#4. E-book
Az elektronikus könyvek kiváló tartalmi formátumot jelentenek, amelyet néhány információért, például névért és e-mail címért cserébe kínálhatsz. A látogatók nem tudnak ellenállni az ilyen jellegű kiadványok letöltésének, különösen, ha a téma releváns számukra.
Túl azon, hogy a céloldalakon található űrlapokon keresztül megkapod a fogyasztók adatait, az e-bookok lehetővé teszik, hogy mélyebben elmerülj a tartalomban, és olyan pontokat magyarázz el, amelyeket egy hagyományos blogbejegyzésben nem kezeltek.
Emiatt ez a tartalom formátum a hatékony erőforrások teljes tárházát lefedik, amellyel növelheted a lead-bázisodat, és következésképpen az eladásaidat is.
Az e-book előállítása magában foglalja a szöveg létrehozását és átdolgozását, mint egy blogbejegyzés esetében, valamint egy grafikus által történő tervezést is.
#5. Esettanulmányok és ajánlások
Az esettanulmányok és az ajánlások fokozzák a legjobban egy márka hitelességét. Ezért olyan fontosak a tölcsér alján.
Az esettanulmányok egy ügyfél sikertörténetét mesélik el. Az ilyen jellegű tartalmak egyik jellemzője, hogy kiemelhetik a termék vagy szolgáltatás által kínált alkalmazásokat és előnyöket. Az esettanulmányokat és az ajánlásokat elhelyezheted a weboldalon és a vállalati blogon is. Ezek elkészítéséhez interjút kell készítened az ügyfelekkel. Kérd meg őket, hogy beszéljenek arról, hogy milyen problémát próbáltak megoldani, és mutassák be, hogy a Te terméked/szolgáltatásod hogyan segített nekik megoldani a problémáikat.
#6. A közösségi médiában közzétett bejegyzések
A közösségi média posztok más csatornákon, például blogokon közzétett tartalmakat népszerűsíthetnek. Ezt a csatornát többféleképpen is ki lehet használni, de a legfontosabb, hogy kapcsolatot teremts a fogyasztókkal, és arra ösztönözd őket, hogy interakcióba lépjenek a márkáddal.
A közösségi médiára szánt posztok készítése magában foglalja a jó minőségű képek kiválasztását a posztok illusztrálására, valamint a rövid és tárgyilagos szövegek írását, cselekvésre való felhívással.
#7. E-mail marketing
Az e-mail marketing az egyik legjobb ROI-val rendelkezik a digitális marketing stratégiában. Éppen ezért nagyon pontos szegmentálást tesz lehetővé, és rendkívül kiszámítható eredményekkel bír. Változatos formátumokkal, például kapcsolati, vagy promóciós e-mailek segítségével érheted el a kitűzött üzleti céljaidat.
#8. Webinárium
A webináriumok kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy kapcsolatot alakíts ki a fogyasztókkal, valamint oktasd őket. Az élő közvetítések során valós időben válaszolhatsz az ügyfelek kérdéseire, emellett a létrehozott tartalmakat felhasználhatod az új blogbejegyzések írásához.
Egy webinárium elkészítéséhez meg kell tervezned egy napirendet és egy prezentációt a bemutatásra kerülő témáról. Fontos, hogy egy előzetes esemény promóval hívd meg közönségedet, és emlékeztesd őket már az előző napon az eseményre!
#9. Podcast
A podcastok manapság nagyon népszerűek, ha a fogyasztható online tartalmakról van szó, és nem nehéz megérteni, hogy miért. A bloghoz hasonlóan a podcast is egyszerű, felhasználóbarát módot kínál arra, hogy folyamatos kapcsolatot tarts fenn célközönségeddel.
Segít megerősíteni az általad választott marketing üzenetet anélkül, hogy túlságosan tolakodó lennél, valamint iparági hitelességet építhetsz ki, mint a legmegfelelőbb szaktekintély.
A podcastok előállítása egyszerűbb és olcsóbb, mint az olyan hasonlóan népszerű lehetőségeké, mint a videó, így nagyszerű költséghatékony módja a váltásnak.
Nem tudod, hogyan kezdj neki? A találgatásokat kiküszöbölheted, ha együttműködsz egy megbízható podcasting-szolgáltatóval. Egy egész sor hasznos eszközt vehetsz igénybe, amelyek segítenek a munkád létrehozásában és népszerűsítésében.
A piacon számos podcast-szerkesztési, tárhely szolgáltatási és produkciós szoftver is elérhető, ha inkább szólóban szeretnél dolgozni. Azt is megnézheted, hogy a saját szakterületeden vagy iparágadban egy már ismert podcast szakértő vendége lehetsz-e.
#10. Fizetett hirdetés
Marketingesként valószínű nem akarsz túlzottan a fizetett hirdetésekre támaszkodni, mivel az organikus elérést és a SEO-t tényleg nem lehet helyettesíteni. Azonban még mindig nagyon is megérdemli, hogy része legyen a tartalommarketing stratégiádnak.
A fizetett hirdetések tartalommarketingje kiváló módja annak, hogy egy új, feltörekvő vagy egy megújuló vállalat lendületet kapjon, leadeket generáljon, és növelje a márkaismertséget.
Emellett gyors, megbízható, kiszámítható hozamot is biztosít – ez mindig nagy előny, ha szigorú határidőkkel rendelkező marketing stratégiákat kell végrehajtanod.
A fizetett hirdetési tartalommarketing akkor a leghatékonyabb, ha inbound marketinggel párosul. Ezt különböző platformokon keresztül valósíthatod meg – beleértve a közösségi médiát, a szponzorált tartalmi partnerségeket, a landing oldalakat és a klasszikus bannereket -, úgyhogy csak rajta, válassz!
Gondolj úgy a fizetett hirdetésekre, mint arra, hogy megalapozod/növeled a saját márkád ismertségét! A fizetett hirdetések remek módja annak, hogy cégedet feltedd a térképre, de végső soron a befelé irányuló marketing erőfeszítéseid lesznek azok, amelyekkel élethosszig tartó ügyfeleket nyerhetsz.
A vevői személyiség, vagyis a persona megalkotása, az olvasót meggyőző tartalom megírása, a megszilárdult vevői útvonal és a megfelelő csatornák használata biztosan a versenytársak fölé helyezik a cégedet, ha minden lépést betartasz.
Ha szeretnéd megtenni a következő lépést, és kiaknázni a lehetőségeidet, akkor keress bizalommal elérhetőségeim egyikén!