Milyen a jó hírlevél? 9 pontban elmondom

Meghallod a hírlevél kifejezést, és azonnal lever a víz? Egy perc sem telik el, és máris dobod őket a kukába? Vagy Te inkább a rendszeres hírlevél olvasók táborához tartozol? Akármelyik csoportot is erősíted, az az egy biztos, hogy a legnehezebben elkészíthető online tartalmak közé sorolható, mivel egy hatékony e-mail kampány elkészítéséhez szuper ütős szövegre van szükséged. Legyen szép, legyen minőségi, legyen provokatív, meg az sem árt, ha eladja az adott terméket vagy szolgáltatást. Túl sokat akarunk egyszerre. A következőkben megnézzük, hogyan is írjunk hatásos hírlevelet. Lássuk!

Egy hírlevél kihagyhatatlan része egy átfogó kommunikációs stratégiának. Azt gondolhatod, hogy az e-mailek már az elavultabb eszközök közé tartoznak, pedig épp ellenkezőleg! Még mindig nagyszerűek és általánosan használtak. Növelik a konverziót és a ROI-t, bizalmat építenek a közönségeddel, forgalmat generálnak a weboldaladra, valamint könnyen felhívják a figyelmet az ajánlatodra.

Mielőtt elmondanám, hogyan kell jó hírlevelet írni, kezdjük a száraz elmélettel:

Mi az a hírlevél?

A hírlevél egy olyan típusú e-mail, amelyet arra használnak, hogy az ügyfeleket folyamatosan tájékoztassák a vállalat fontosabb eseményeiről vagy az új termékek megjelenéséről.

A legtöbb márka arra használja, hogy új termékeket népszerűsítsenek, egyedi eladást generáljanak, és személyre szabott ajánlatokkal fokozzák az ügyfelek elkötelezettségét. Sok cég pedig belső kommunikációs forrásként használja.

Összességében hatékony módja annak, hogy kapcsolatot építsen ki az ügyfél és a márka között. A cél ugyanis az, hogy az ügyfeleket akkor is kapcsolatban tartsuk és tájékoztassuk, amikor éppen nem vásárolnak semmit.

Mi az e-mail marketing?

Az e-mail marketing az ügyfélkapcsolatok kiépítésének és ápolásának eszköze. Ráadásul ez az eszköz a márkaismertség építésében és a leadek generálásában is hasznos. Melyek az előnyei?

  • magasabb válaszadási arányt eredményez
  • gyors és azonnali kommunikáció
  • segíti a SEO-t
  • erősebb ügyfélkapcsolatokat épít ki
  • költséghatékony módszer a különböző marketing tartalmak tesztelésére.
  • olcsóbb és gyorsabb, mint a hagyományos levelezés
A hírlevelek az e-mail marketing stratégia alapvető részei

Mivel az email marketing felülmúlta a többi online marketing stratégiát, nem meglepő, hogy a hírlevelek olyan fontossá váltak. A nagyvállalatok és márkák az e-mail marketing stratégia részeként hírleveleket használnak. Ez egyrészt segít nekik a profit növelésében, másrészt az ügyfeleikkel való kapcsolattartásban.

Sokan úgy gondolják, hogy leáldozóban vannak a hírlevelek, pedig egy-két márkánál úgy látom, hogy egyre népszerűbbé válnak. Biztos Te is fel vagy iratkozva valamilyen online kurzusra, vagy követed egy-egy webshop aktuális újdonságait… Szóval tudod, miről beszélek.

A hírlevelek az ügyfélélmény alapvető részei

Az ügyfélélmény minden vállalkozás számára egyik legfontosabb szempont. Nem olyan egyszerű elérni ezt, viszont a hírlevél segíthet ebben. Az egyszerű kialakítással, a call-to-action gombok használatával, a kedvezmények felajánlásával megtarthatod az ügyfeleket, és ezzel egyenesen arányosan növelheted bevételeidet.

Ha már a kedvezményeknél tartunk, ez remek módja annak, hogy az e-mail feliratkozók érdeklődését fenntartsuk.

A rövid elmélet után nézzük meg, hogyan is írunk hírlevelet 🙂

Milyen a jó hírlevél? Lássuk!

  1. Határozd meg a hírlevelek célját és konkrétumait!

A kiküldeni szánt hírleveled céljának meghatározásakor fontos, hogy először tegyél fel magadnak néhány kérdést:

  • Mit szeretnél elérni a hírlevéllel?
  • Mi a marketingtevékenységed célja?
  • Azt szeretnéd, hogy a feliratkozók vásároljanak valamit?
  • Az a célod, hogy oktasd az olvasókat?

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása kulcsfontosságú. A hírleveled tartalmának igazodnia kell ezekhez a célokhoz! Nem írhatsz egy futóeszközökről szóló hírlevelet egy olyan embernek, aki utál sportolni.

  1. Ossz meg értékes tartalmat!

Beszéltünk ugye az akciókról, és a leértékelésekről, hogy szeretjük őket… Viszont a hírlevél feliratkozók nagy része nem akar 100%-ban csak a termékeidről és szolgáltatásaidról hallani. Az emberek szeretik, ha tájékoztatják őket az akciós ajánlatokról, de ez nem lehet a hírleveled elsődleges fókusza.

Biztos Te is tapasztaltad már /hölgyek előnyben/, hogy feliratkoztál mindenféle ruhás, butikos hírlevélre, várva az akciókat. A jóból is megárt a sok, és egy idő után már nem kellemes érzéssel töltenek el a heti szintű leárazásos hírlevelek. /Még akkor sem, ha imádsz vásárolni, mint én!/

Fontos, hogy a hírleveled tartalma 90%-ban oktatási céllal és 10%-ban promóciós céllal íródjon!

Koncentrálj arra, hogy tájékoztató jellegű, releváns és aktuális információkat küldj a feliratkozóidnak! Hacsak nincs valami izgalmas híred a termékeiddel, szolgáltatásoddal vagy vállalatoddal kapcsolatban, engedd el a promóciós részeket!

  1. Válaszd ki az elsődleges Call-to-Action-t!

A hírlevelet részben az teszi hírlevéllé, hogy több tartalmat mutat be többféle cselekvésre való felhívással. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezeknek a CTA-knak egyforma fontossággal kell rendelkezniük.

Ehelyett legyen egy fő CTA. Egyetlen egy fő lépés, amit szeretnéd, hogy a feliratkozóid megtegyenek. A többi CTA legyen a “ha épp időd engedi ” opció. Legyen szó akár arról, hogy egyszerűen kattintson tovább egy blogbejegyzés megtekintéséhez, vagy csak továbbítsa az e-mailt egy barátjának, tedd szuper egyszerűvé a lépéseket!

  1. Használj jó és optimalizált képeket!

Egy érdekes, figyelemfelkeltő kép jó alap lehet minden jól megírt hírlevélhez. Éppen ezért válassz olyan képet, amely a legjobban illik a tartalomhoz, és ügyelj arra, hogy jó minőségű, nagy felbontású képeket használj!

Egyetlen negatívum, hogy nem minden levelező engedélyezi az adott képek megjelenítését. Ettől függetlenül nyugodtan kiélheted bennük a kreativitásodat.

  1. Kövesd nyomon azokat a mérőszámokat, amelyek segítenek elérni a céljaidat!

Itt jönnek a képbe a marketingcélok. Ha tudod, hogy milyen KPI-ok(célszámok) fontosak a számodra, akkor nagyon könnyen láthatod, hogy sikerült-e elérned, amit akartál. Döntsd el, hogy mely mérőszámok a leghasznosabbak az elemzésedhez, hogy lásd, hogyan teljesítenek a kampányaid az idő múlásával!

Ezek lehetnek például az elküldött vagy kézbesített e-mailek számai, a megnyitási arány, a CTR, a konverzió stb. Attól függően, hogy mi a célod, egyes mérőszámokra jobban fogsz összpontosítani, mint másokra. Ez a tudás segíthet abban, hogy a siker érdekében finomíts a stratégiádon.

  1. Válaszd ki a legjobb időpontot az e-mailek kiküldéséhez!

A megnyitási arány, nem csak a tartalomtól függ. Nem mindegy az sem, hogy mikor küldöd ki a hírlevelet.  

Kezdd azzal, hogy elképzeled a célközönséget. Mikor kelnek fel? Milyenek a napi szokásaik? Mikor olvasnak e-maileket? Ha rossz időpontban küldöd ki, akkor nagy a valószínűsége, hogy elveszik az összes többi hírlevél között, és veszett ügy az egész.

  1. Legyenek rövidek és egyszerűek a leveleid!

Senkinek sincs ideje elolvasni egy 10 oldalas hírlevelet. Ezért amikor összeállítod a tartalmat, próbáld meg úgy alakítani, hogy olyan emberekhez szóljon, akik útközben, kávészünetben vagy a munkahelyre való ingázás közben olvassák az e-maileket.

Próbáld meg tehát hírleveled 2-3 fontos közleményre korlátozni, magyarázd el őket a lehető legrövidebben és legérdekesebben, és máris nagyszerű megnyitási arányra számíthatsz!

  1. Legyen hangzatos, provokatív vagy szellemes a tárgysorod!

Még ha a feliratkozóid fel is iratkoznak az e-mailjeidre, nincs garancia arra, hogy meg is nyitják azokat. Minden az olvasók figyelmének megragadásán múlik. Az emberek jelentős része napi szinten annyi e-mailt kap, hogy elárasztja a postaládájukat. Emiatt figyelmen kívül hagyjuk azokat, amelyek nem fontosak. Egy fülbemászó tárgysor használatával felkeltheted az érdeklődést.

Az első benyomás fontos bármilyen kapcsolat kialakításában, legyen az szakmai vagy személyes. Azzal, ahogyan bemutatkozol valakinek, növelheted vagy csökkentheted a hallgató érdeklődését. Ugyanez vonatkozik a tárgysorra is. Ha a tárgysor nem meggyőző, érdekes vagy izgalmas, az olvasó lehet, hogy meg sem nyitja azt.

  1. Egyszerű, és letisztult legyen a design!

Nem az a cél, hogy a feliratkozóid csak olvasgassák kedvükre a hírlevelet, hanem azt is, hogy átkattintsanak a blogodra/oldalara igaz?  A fehér vagy világos háttér kulcsfontosságú tényező a hírleveleknél. Segít vizuálisan enyhíteni a zsúfoltság érzetét, mobilon pedig sokkal könnyebbé teszi, hogy az emberek rákattintsanak a megfelelő linkre.

Okos húzás lehet egy esztétikus e-mail sablon létrehozása, amelyet újra és újra használhatsz. Ezzel időt takaríthatsz meg, és biztosíthatod, hogy az elrendezés következetes legyen. A különböző levelező programokban számos alapértelmezett sablon van, amelyeket használhatsz. Egy-két logó vagy plusz kép beillesztésével pillanatok alatt egyedivé varázsolhatod ezeket.

Összességében a figyelem megragadása nehéz feladat manapság, de hidd el, hogy egy figyelemfelkeltő, és jól célzott hírlevéllel elérheted a célodat! Viszont ahogy fentebb is írtam, hiába van nagyszerű tartalmad, ha teljesen irreleváns a címzettek számára. Ekkor csak időt pazarolsz. Győződj meg róla, hogy a megfelelő üzenetet küldöd a megfelelő személynek!

A pontos tervezés és a minőségi tartalom ugyanolyan fontos, mint a hírlevelek megfelelő időben történő küldése. Az e-mail marketingkampányok eredményét az adatok elemzésével, és a következtetések levonásával fokozatosan javíthatod.

Remélem, hogy sikerült átadnom valamennyi információt erről a kissé elhanyagolt marketing eszközről. Azt javaslom, hogy kísérletezz bátran! Ha pedig segítségre lenne szükséged
szövegírás/tartalomgyártás témakörben, akkor keress bizalommal elérhetőségeim egyik

Poszt megosztása

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: email