Vajon milyen a jó szlogen? Felmerülhet benned a kérdés. Frappáns? Hangzatos? Átütő? Az az egy biztos, hogy akár egy induló vállalkozásnál dolgozol, akár egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, esetleg egy nagyvállalat marketing csapatában dolgozol, egy nagyszerű szlogen segíthet ügyfeleidnek emlékezni a márkádra, hogy kitűnj a konkurencia közül!
A hatékony szlogen a logó és a márkanév mellett a sikeres marketing egyik kulcseleme. A szlogeneket és a tagline-okat gyakran összekeverik egymással, de a szlogenek konkrét termékekhez vagy kampányokhoz kapcsolódnak, míg a tagline-ok olyan állandó mondatok, amelyek a vállalat küldetését közvetítik. Lehet, hogy sok ötletelésre van szükséged ahhoz, hogy egy adott termékhez megfelelő szlogent találj, de egy kreatív, emlékezetes és egyszerű mondat kitalálása segíthet abban, hogy kitűnj a tömegből!
Tartalomjegyzék

6 szlogen típus, amit érdemes megkülönböztetni
A szlogenek számos típusa létezik, amelyekkel egy sor különböző célt érhetsz el a vállalat termékeivel. Az alábbiakban áttekintjük a szlogenek hat típusát:
- Reklámszlogenek: A reklámszlogen olyan mottó, amely egy adott terméket, szolgáltatást vagy programot népszerűsít a közönség számára. A termékek változásával, vagy a különböző reklámkampányokkal együtt változhat.
- Üzleti szlogenek: Az üzleti szlogen egy olyan fülbemászó mondat, amely a vállalat általános márkájáról vagy szolgáltatásairól szól.
- Kreatív szlogenek: A kreatív szlogenek úgy íródnak, hogy segítsék a márkádat kiemelni a versenytársak közül. Fontos, hogy a kreatív szlogen egyedi legyen és a márkádra jellemző, de mégis elég könnyen érthető ahhoz, hogy a közönség azonnal megértse az üzenetet.
- Leíró szlogenek: A leíró szlogen egy emlékezetes mondatban írja le, hogy mit csinál a vállalkozásod, vagy mit tud nyújtani a potenciális ügyfeleknek.
- Érzelmekre ható szlogenek: Az emocionális szlogenek a termékedet vagy a szolgáltatásodat úgy használják ki, hogy a közönségednek egy bizonyos érzést adnak, vagy egy érzelmi szükségletet elégítenek ki – mint például a kikapcsolódás, kapcsolat, öröm vagy izgalom.
- Meggyőző szlogenek: A meggyőző szlogen megpróbálja meggyőzni az ügyfeleidet arról, hogy a márkád vagy a terméked segíthet nekik egy adott probléma megoldásában.
Nem tudod, hogyan kezdj neki a szlogennek? Íme egy-két tipp, hogy könnyebben állj neki, ha nem jön az ihlet!
Mitől lesz jó egy szlogen?
Bár nincsenek konkrét szabályok a fülbemászó szlogen megalkotására, van néhány kulcsfontosságú tulajdonság, amellyel a szlogenednek rendelkeznie kell.
- Rövidség: Az emberi figyelem rövid, és ha a szlogened rövid, akkor a közönség nagyobb eséllyel tartja meg az információt.
- Világos üzenet: A legjobb szlogenek segítenek világosan és egyszerűen megalapozni a márkaidentitást vagy a terméket. Gondold át, hogy mit szeretnél a közönséggel közölni, és mit szeretnél éreztetni velük! És mindezt közöld egyszerű módon.
- Erőteljes: A reklámkampányok aktív nyelvezetet használnak, erős igékkel vagy sürgető szavakkal, hogy a potenciális fogyasztókat egy adott márka felé irányítsák. Győződj meg róla, hogy a nyelvezeted cselekvésre készteti a közönséget!
- Emlékezetes: Az emlékezetes szlogen erőteljes szavak és tömör üzenetek keverékét használja, hogy maradandó benyomást keltsen a célcsoportban.
Mi a különbség a szlogen és a tagline között?
A fő különbség a szlogen és a tagline között az, hogy a szlogen átmeneti célt szolgál, gyakran egy adott marketingkampány rövid távú népszerűsítésére. A tagline a márka termékeit és szolgáltatásait írja le, túlmutatva bármilyen konkrét promóción vagy programon, és gyakran az egyik első dolog, ami az embereknek eszébe jut, amikor a vállalatra gondolnak.
Hogyan írj szlogent?
A tökéletes szlogen a márkaidentitás és a vállalat értékesítésének előmozdítására nagyban függ attól, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtasz. A vállalati szlogen fontos része lehet a márkaismertségnek és a marketingstratégiáknak, és érdemes alaposan megfontolni a megfelelő szlogen megalkotását.
- Döntsd el, hogy mit szeretnél mondani! Válaszolj néhány alapvető kérdésre azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnél elérni a szlogeneddel. Milyen előnyt kínál a terméked? Miért jobb, mint a piacon lévő többi termék? Ki a célközönséged, és hogyan elégíti ki a terméked az ő igényeiket? Gondold át, hogy mit szeretnél kommunikálni a termékedről vagy vállalkozásodról! Határozd meg pontosan, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hogyan fogja kielégíteni az ügyfeleid igényeit!
- Légy egyszerű! Lehet, hogy sok mindent szeretnél elmondani a vállalkozásodról, de a legjobb, ha üzeneted világos és tömör marad. Ha haj termékeket árulsz, a szlogened talán arra összpontosíthat, hogy a szép haj boldogabbá teszi az embereket, vagy arra, hogy miért éri meg a termékedet választani.
- Meghatározza a vállalat “hangját”. Gondolj a márkád hangjára, amikor a szlogened megalkotásáról van szó! Humoros? Érzelmes? Elvont? Tartsd be a sajátos hangnemet, amely segít abban, hogy a márkád arculata következetes maradjon, és hatékonyan szóljon a célközönséghez.
- Gondolkodj a szlogenen! Miután megállapítottad, hogy mit és hogyan szeretnél mondani, kezdj el ötletelni a szlogeneken! Írd le az összes szlogen ötletedet, még azokat is, amelyeket rossznak tartasz. Gondolj arra, hogy milyen első benyomást kelt az üzleti neved, és erre építve fontold meg azokat a szlogeneket, amelyek fokozhatják vagy erősíthetik a vállalkozás meglévő üzenetét. Ha elakadsz, fordulj egy online szlogen készítőhöz vagy szlogen generátorhoz! Ezek a sablonok ugródeszkaként szolgálhatnak a még jobb ötletekhez.
Szeretnél profi szlogent a vállalkozásodnak?
Elakadtál a folyamatban? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot még ma, és segítek egy frappáns, és kreatív szlogen elkészítsében!