Hogyan írj ütős Facebook hirdetési szövegeket?

Számomra a social media platformok átgörgetése tipikus éjszakai rituálé. Ilyenkor végiglapozom a feedet, elolvasom az összes női lélek rejtelmeivel foglalkozó cikket, és átnyálazom magam a legviccesebb memeken. Ugyan a fiatalabb korosztály körében a Facebook kevésbé népszerűbb, mégis elég nagy a reklámzaj, így a pár perces művelet alatt számtalan hirdetésbe belefutok. Gyakran fel sem tűnik már, csak átlapozok rajtuk. Viszont múltkor szembejött velem egy olyan csábító Facebook reklám, ami egy /számomra/ kihagyhatatlan ajánlatot ígért. Nem hittem el, hogy most először megrendelek egy terméket közvetlenül egy hirdetésből.

Azt gondolhatod, hogy egy jó hirdetési szöveg nem elegendő… Szükség van hozzá egy minőségi kreatívra is. Az esetek többségében ez így is van, viszont a kettő kéz a kézben jár. Hiába látunk egy látványos fotót, ha a szöveg nem elég meggyőző, és ez fordítva is így van.

Tudnod kell, hogy rövid szövegeket sokkal nehezebb, és összetettebb írni, mint egy hosszú blogbejegyzést vagy sajtóközleményt. Rövidnek, frappásnak és figyelemfelkeltőnek /akár provokálónak/ kell lennie. A következőkben összegyűjtöttem pár olyan tippet, amelyek segítségével olyan hirdetési szövegíróvá válhatsz, hogy még a legprofibb marketingesek is tőled rendeljenek. Vágjunk is bele!

Te tudod, hogy kinek szól a hirdetésed?

Ez a legfontosabb lépés! Tudnod kell, hogy pontosan kinek szól a hirdetésed, és mi az üzenete. Határozd meg a célközönséged, és az ő nyelvükön fogalmazd meg a szöveget, az ő problémáikra reflektálva. Máshogy szólítunk meg egy kismamát, és egy cégvezetőt. Lehet, hogy azonos korosztályba tartoznak, mégis teljesen más az érdeklődési körük. Ezáltal pedig más-más hívószavak fogják őket vásárlásra ösztönözni.

Vegyünk egy példát:

Egy indiai étterem hirdetés szövege

  • Rossz példa: Éttermünkben számos indiai étel közül választhatsz.

/Nem tudjuk, hogy kinek szól a szöveg, és milyen problémára ad megoldást./

  • Jó példa:  Te is vágysz a hagyományos indiai ízekre, de még nem találtad meg kedvenc éttermedet?

Látogass el hozzánk, ahol közel 100 féle tandoorban készült specialitás közül választhatsz!

Otthonodban próbálnád ki a különleges ízeket? Kattints, és rendelj online!

/Tehát megszólítjuk az indiai étel kedvelőit, problémát vetünk fel, majd megoldást kínálunk rá./

Írj röviden, és lényegretörően!

Nem könnyű rövid szövegeket írni, ezt említettem fentebb. Ha túl hosszú a szöveg a termékedről vagy szolgáltatásodról, az elterelheti a potenciális vásárlók figyelmét az eladásra szánt áruról.  Éppen ezért próbálj meg egy rövid üzenetet megfogalmazni, amiben minden előny benne van!

  • Ingatlanost keres? Kulcsrakész megoldások profiktól!
  • Egészségesek vegán ételek, természetes alapanyagokból

Érdemes a szöveget több lépésben megírni, és átgondolni például, hogy mi az adott termék előnye? Mi az, ami eszedbe jut a termékről? Az is segíthet, ha átgondolod az adott célcsoport igényeit/motivációját.

Ilyen kulcsszavak, kifejezések lehetnek: gyors, kedvezményes, egészséges, komplex

Légy bátor, kísérletezz!

Ha érzed magadban a kreatív vénát, akkor kísérletezz bátran egyedi tartalmakkal! Soha nem kell követned a tömeget! Sokat segíthet, ha összeírod a terméked előnyeit, és azt, hogy miben vagy más, mint a többiek. Ha már 1-2 ilyen kulcsszót meg tudsz említeni a hirdetésedben, akkor nyert ügyed van, és egészen biztosan növelni tudod a hirdetéseid sikerességét.

Vegyünk egy példát:

  • Ha egy cukrászdát üzemeltetsz, akkor ne arra térj ki, hogy nálad a legfinomabbak a sütemények, hanem emeld ki az üzleted előnyeit. Ha szép a kilátás, egyedi a berendezés /minden cukorka formájú/ vagy például árulsz valami exkluzív desszertet, amit mások nem, akkor ezt érdemes megemlítened.

A lényeg, hogy egyedi és érdekes légy ebben az őrületes reklámzajban!

Fogalmazz könnyen érhetően!

Te is tapasztaltál már olyat, hogy feljön egy hirdetés, de nem érted milyen termékről van szó? Ez probléma, hiszen fontos, hogy az üzenetedet megértsék a vásárlóid. Finoman fogalmazva „hülye biztosan” kell fogalmaznod minden esetben. Akkor is, ha a célközönséged intelligens. Egy szakkifejezésekkel teli novellát, még a legolvasottabbak sem fognak elolvasni.

Egy szó, mint száz: kerüld a nehéz szakmai nyelvet, az idegen kifejezéseket, és törekedj az egyszerűségre!

Kerüld az egybefüggő szövegeket!

Ahogy azt a cikk elején is említettem, a profi hirdetési kép mellett elengedhetetlen az ütős hirdetési szöveg. Ha megfelelően tagolt a szöveg, akkor nem csak kellemesebb az olvasás, de a potenciális vásárló sem veszik el a részletekben. Vezesd az olvasót, használj felsorolást, számokat, gondolatjeleket és játssz az emojikkal!

Adatvezérelten alkoss!

Abban az esetben, ha bizonytalan lennél, hogyan teljesít az adott hirdetés szöveged, mindenképp ajánlott ellenőrizned a hirdetéseidet. Melyikre kattintanak a leginkább? Melyikből lesz megrendelés? Melyiknek a legmagasabb az elérése?

Tesztelgesd a szövegeket, és írj több változatot! Lehetnek akár provokálóbbak is, ha úgy érzed a célcsoportod és a terméked elbírja azt. Fogalmazd meg a problémát más-más nyelvezettel, és játssz az emojikkal!

Érdemes 5 naponta megnézned, hogyan teljesítenek a különböző változatok. Így Te is jobban meg tudod ismerni a célcsoportodat.

Összefoglalva: mindig a célközönségednek írj! Fogalmazd meg a problémát a motivációjuk alapján, kínáld megoldásként a termékedet/szolgáltatásodat, fogalmazz meg plusz előnyöket, és ne feledkezz meg a CTA-ról sem! Remélem hasznos volt ez a kis összefoglaló. 🙂

Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor keress bizalommal elérhetőségeim egyikén!

Poszt megosztása

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: email