Landing page szövegírás: 7 azonnal hasznosítható tipp

A konverziós szövegírók – azok az emberek, akik olyan landing oldal tartalmat írnak, amely átalakítja az olvasókat ügyféllé, és eladásokat eredményez. Írásaik vonzzák az olvasókat, konverziót generálnak, és végül vödörnyi pénzt termelnek. Hogyan is lesz hatékony a landing page szövegírás? Lássuk!

Szeretnéd te is birtokolni ezt a képességet?

Van egy jó hírem: ez csak részben képesség. A többi csak technika – olyan technika, amelyet megtanulhatsz és elsajátíthatsz. Te is ugyanolyan szövegírói képességeket szabadíthatsz fel, ha megérted a játékban lévő technikákat.

Tartalomjegyzék

Mi az a konverzió?

A konverzió nagymértékben az elme tudománya – hogyan dolgozza fel az érdeklődő elméje az információkat, hogyan hoz döntéseket, és hogyan dönt a konverzió mellett. Ebben a bejegyzésben a landing page szövegírás 7 olyan módszerét mutatom be, amelyek bizonyítottan működnek. Miután időt fordítottál a forgalom generálására, íme, hogyan alakíthatod a forgalmat bevétellé azáltal, hogy úgy készítesz szövegeket, mint egy profi!

Landing page szövegírás tippek

landing-oldal-szövegírás

1. Használj ügyfél beszámolókat!

Az egyik leghatásosabb konverziós szövegírási technika egyáltalán nem az írásról szól; hanem arról, hogy hagyod, hogy a boldog ügyfelek írják helyetted a szövegedet. Az ajánlások úgy termelnek konverziót, mint semmi más. Lehetetlen olyan jó szöveget írni, mint amilyet az ügyfeled tud.

Miért? Mert a jó szöveg a forrástól függ, nem csak a stílustól és a tartalomtól. Az ajánlások azért meggyőzőek, mert megmutatják az ügyfélnek, hogy mit fog tapasztalni, ha a Te termékedet vagy szolgáltatásodat használja.

2. Hangsúlyozd az előnyöket!

Az egyik legfontosabb lecke, amit az online marketingben megtanultam, hogy az ügyfeleket nem igazán érdekli a terméked vagy szolgáltatásod – más szóval, nem érdekli őket a “megoldás”, amit el akarsz nekik adni.

A sales hagyományosan a “megoldás-értékesítési módszerre” épült. E módszer szerint az értékesítőket arra képzik ki, hogy egy megoldást összehangoljanak egy elismert ügyfél szükséglettel, és bemutassák, miért jobb, mint a versenytársaké.

Ez a megközelítés ma már nem működik, egy nagyon egyszerű okból kifolyólag: Az ügyfelek már tudják, hogy milyen megoldást keresnek. Az internetnek és a keresőmotoroknak köszönhetően gyakorlatilag bármit képesek megtanulni. Sőt, az ügyfelek nemcsak a megoldást ismerik, hanem azt is tudják, hogy milyen funkciókat keresnek, milyen követelményeknek kell megfelelnie a terméknek is.

Ha csak a saját megoldásodat kínálod, akkor nem azt adod meg az ügyfeleidnek, amire szükségük van, és amire vágynak. Az előnyöket kell bemutatnod. Az rendben van, hogy megemlíted a megoldását, mert ez jelzés az ügyfél számára, hogy jó helyen jár – de ne erőltesd ezt a megoldást. Ehelyett inkább az előnyökre koncentrálj!

3. Írj ütős főcímet!

Tudnod kell, hogy az emberek nem olvassák el aprólékosan a landing page szövegeket. Átfutják és hagyják, hogy a szemük végigmenjen az oldalon, de (általában) nem olvasnak el minden egyes szót.

Mit tehet tehát egy szövegíró? Alkalmazkodunk a vásárlóhoz, és olyan szövegeket készítünk, amelyek arra késztetik őket, hogy vásároljanak. Még akkor is, ha nem olvassák végig.

Íme, mire figyelnek az ügyfelek:

  • A főcímre
  • Az alcímre (általában)
  • A képekre
  • A CTA gombokra

A következő dolgokra érdemes odafigyelned:

  • Legyen a főcím erős és világos!
  • Használj meggyőző alcímet, amely a termék előnyeit hangsúlyozza!
  • Mutass nagyméretű képeket, amelyek bemutatják a termékeid előnyeit, és elmagyarázzák az üzenetet!
  • Használj erős szövegeket a CTA-ban!
  • A szöveget oszd fel főbb részre, amelyek élén egy nagybetűs főcím áll!
  • Használj felsorolás pontokat a termék előnyeinek megjelenítésére! Rövid felsorolás pontokat, ne hosszúakat.
  • Használj rövid bekezdéseket, ne pedig hosszú szövegrészeket! Minden öt sornál hosszabb bekezdés nehezen emészthető.
  • Használj képaláírásokat a képekhez!

4. Egyszerű mondatokat használj!

A legjobb konverziós szöveg, amit valaha olvasni fogsz, a következő két szóból fog állni: Légy egyszerű!

Lehetsz olyan jó író, mint Stephen King vagy J. K. Rowling, de ez nem számít annyira, mert az irodalmi bravúr haszontalan a konverziós szövegben. A legerősebb íráskészséged az egyszerűség. Az egyszerűség eladható.

  • Használj egyszerű mondatszerkezetet!
  • Tartsd röviden a mondatokat!
  • Használj rövid szavakat! A rövid szavakat könnyű megérteni és átfutni.
  • Ne válogass a megfogalmazásodban!
  • Légy világos és tömör. Használd a legalapvetőbb szavakat annak leírására, amit mondani akarsz!
  • Ha egyszerű tudsz maradni, akkor nagyszerű konverziós szövegeket írhatsz!

5. Írj úgy, mint egy ember!

Van még egy technika, ami segíthet abban, hogy letarold a konkurenciát: írj úgy, mint egy ember!

Az emberek leggyakrabban más emberekkel szeretnek kapcsolatot teremteni, nem pedig robotokkal. Ezért kell a szövegednek úgy hangzania, mintha ember írta volna. Íme néhány konkrét dolog, amivel személyesebbé teheted az írásaidat:

  • Írj úgy, ahogyan beszélsz!
  • Használj normális szavakat, olyanokat, amilyeneket akkor használnál, ha egy tízéves gyerekkel beszélgetnél.
  • Használj rövid mondatokat!
  • Szegd meg a nyelvtani szabályokat, ha az írás még mindig jól és természetesen hangzik!
  • Légy vicces!
  • Használj egyes szám első személyt!
  • Használj olyan kifejezéseket, amelyeket egy normális beszélgetésben is használnál! “Komolyan.” “Gondolkodom…”, “Várj egy percet.” “Ez őrület volt.” “Hűha.” “Elég király volt.” “Olyan, mintha…”

Ebben a cikkemben részletesebben is írok arról, hogyan tudsz úgy írni, mintha a barátodhoz beszélnél!

6. Kérd meg az olvasókat, hogy tegyenek lépéseket!

A konverziós profik egyik legütősebb technikája a cselekvésre való felhívás. Ha nem kérsz konverziót, nem is fogsz kapni. Ezért azt javaslom, hogy a végcéllal indítsd el az oldaladat, és a landing page-ed lényege a konverzió legyen. Minden szövegednek erre a konverzióra kell épülnie!

Hasonlóképpen, a CTA gombok szövegének megírása ugyanolyan fontos (ha nem fontosabb), mint az oldalad többi szövegének megírása. Emlékszel, hogy említettem, hogy a CTA-gomb a szöveg egyik olyan része, amelyet az emberek ténylegesen elolvasnak? Ez számít. Egyszerű változtatások a megfogalmazásban hatalmas konverzió növekedést eredményezhetnek

7. A/B teszteld a szövegeket!

Egy jó konverziós szövegíró nem csak ír – tesztelnie is kell! Honnan máshonnan fogod tudni, hogy milyen írás konvertál jobban vagy kevésbé a közönséged számára, ha nem tesztelsz?

Mindenféle A/B tesztet elvégezhetsz egy landing oldalon – képek, elhelyezés, elrendezés. Viszont a landing page szövegírás gyakran kimarad. Pedig a legnagyobb nyereséget a szöveg megváltoztatása hozza. Ha egyre magasabb konverziós arányokat akarsz elérni, akkor a landing oldalad többi elemével együtt tesztelned kell a szövegeidet is.

Akkor lesz sikeres a tartalom, ha gondosan, módszeresen és szándékosan tesztelsz minden variációt. Íme néhány dolog, amit tesztelhetsz:

  • Címsor variációk
  • Alcím változatok
  • CTA-szövegek
  • Előnyök listája

Tesztelj apró dolgokat is- egyetlen szó megváltoztatása a címsorban óriási hatással lehet a konverziós arányra. Nem tudhatod, ha nem teszteled.

Konklúzió

Mindent egybevetve, a konverziós arányok növelése egy ütős szöveggel kezdődik. Nagyon sok múlik azon, hogy milyen szavakat írsz le a billentyűzeteddel. Szerencsére ez nem egy megoldhatatlan feladat – bárki megtanulhatja, hogyan kell csinálni. A megfelelő szövegírási technikák biztos alkalmazásával magasabb konverziós arányokat érhetsz el.

Ha segítségre van szükséged landing page szövegírás terén, akkor keress bizalommal elérhetőségeim egyikén!

Poszt megosztása